آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

پاکستان: در هیچ ائتلاف علیه ایران عضو نمی‌شویم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , پاکستان

یک دیپلمات ارشد پاکستانی می‌گوید اسلام‌آباد به رغم داشتن ارتباط نزدیک با کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج‌فارس و داشتن پیمان نظامی با عربستان، موافق مواضع ضدایرانی ابراز شده در نشست ریاض نیست.

 به گزارش فارس، «عبدالباسط» کمیسیونر عالی پاکستان در هند که کشورش روابط نزدیکی با عربستان سعودی دارد، از روابط خوب ایران با اسلام‌آباد و دیگر کشورهای مسلمان حاشیه خلیج‌فارس سخن می‌گوید.

 

بنا به نوشته روزنامه تایمز اسلام‌آباد، این دیپلمات ارشد پاکستانی در ضمن سخن گفتن از روابط گرم و دوستانه با ایران، به حقیقت عضویت پاکستان در ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی هم اشاره کرده و در توضیح این اقدام گفته که «ائتلاف ما فقط علیه تروریسم است و نه علیه هیچ کشور خاصی.»

 

عبدالباسط به سخنان ضدایرانی مطرح شده در نشست اخیر برخی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با «دونالد ترامپ»  در ریاض هم پرداخته و گفته که پاکستان این مواضع را تصدیق نمی‌کند.

 

عبدالباسط در ادامه گفت که داشتن روابطی نزدیک با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای پاکستان مهم است ولی ارتباط با ایران نیز همان درجه اهمیت را برای اسلام‌آباد دارد و به همین دلیل، پاکستان قصد جانبداری از هیچ یک از طرفین در منازعه عربستان سعودی با ایران را ندارد.

 

این دیپلمات ارشد پاکستانی همچنین برای بار دیگر از جانب دولتش برای میانجیگری میان ایران و عربستان اعلام آمادگی کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------