آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

افشاگری نخست‌وزیر پیشین قطر درباره توطئه‌های برخی کشورهای عربی علیه ایران



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,قطر

نخست‌وزیر پیشین قطر گفت: عربستان به منظور ضربه زدن به ایران از طرح و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر پیشین قطر گفت: من اعتراف می‌کنم که در برخی مواضع اشتباه کردیم و در توطئه‌های عربی علیه ایران و یمن مشارکت داشتیم.

 

عربستان به منظور ضربه زدن به ایران از طرح‌ها و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت کرد و اموال زیادی در این راه خرج کرد و ما نیز در تجاوز غیر انسانی علیه یمن دست داشتیم و زمانی که پشیمان شدیم و خواستار توقف جنگی که چه از نظر سیاسی و چه از نظر میدانی شکست خورده بود، شدیم ما را دشمن خواندند و به دشمن آنان تبدیل شدیم.

 

وی در مورد تنش میان عربستان و قطر گفت: ما از سعودی‌ها این رفتار سیاسی غیر قابل قبول را نداشتیم و رهبران سیاسی سعودی ناپخته هستند.

 

وی همچنین در واکنش به تهدیدات محمد بن سلمان گفت: ما به ناپخته‌ها و نادان‌ها پاسخ نمی‌دهیم و جسارت این مرد جاهل و نادان باعث به وجود آمدن جنگ با یمن و خسارت‌های وارد شده به ائتلاف عربی و نیروهای سعودی شد. ما طعمه آسانی نیستیم و اگرچه قطر از نظر مساحت کوچک است اما در جایگاه جهانی بسیار قوی است.

 

حمد بن جاسم در پایان گفت: قطر از تروریست‌ها حمایت نمی‌کند و همچنان مخالف تروریسم است و سعودی‌ها اساس تفکر وهابی و پیشوایان فتنه هستند و بیشتر تروریست‌ها یا سعودی هستند و یا در مساجد سعودی‌ها درس خواندند.

 

به گزارش ایسنا، در پی انتشار اخباری منسوب به تمیم بن حمد، امیر قطر در رسانه‌های عربی روابط میان قطر و برخی کشورهای عربی تیره شد و این کشورها روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------