آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

شجاعی کیاسری:در سفر وزیر کشور به ترکمنستان به دنبال گسترش روابط دو کشور هستیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

نشست سفیر ترکمنستان در تهران و رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با هدف برنامه‌ریزی جهت سفر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشورمان به ترکمنستان برگزار شد.

 به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رمضان شجاعی کیاسری در این دیدار با بیان اینکه دو کشور ایران و ترکمنستان زمینه های مشترک زیادی برای همکاری دارند گفت: در این سفر دنبال گسترش و عمق بخشیدن به روابط در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حل مشکلات پیش روی دو کشور هستیم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: این سفر قرار بود مدتی پیش برگزار شود اما به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و ترکمنستان این سفر به تعویق افتاد که زمان های پیشنهادی سفر به ترکمنستان ارائه شد.

  

شجاعی کیاسری همچنین تأکید کرد: سفیر ترکمنستان مقدمات دیدار وزیر کشور با رئیس جمهور ترکمستان به منظور دستیابی به نتایج موثر و بهتر فراهم سازد.

  

در ادامه این نشست احمد قربانف سفیر ترکمنستان در تهران نیز با ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه و استقبال از سفر وزیر کشور به ترکمنستان تصریح کرد: این سفر در توسعه همکاری‌های دو کشور بسیار تاثیرگذار است. ما آماده همکاری در زمینه های مختاف از جمله موضوعات اقتصادی، مبارزه با تروریسم، تبادل محکومان و سایر موضوعات هستیم.

 

وی ضمن اعلام تسلیت به دولت و مردم ایران بابت اقدام تروریستی اخیر تهران گفت: دولت ما این اقدام را محکوم کرده است. ما آمادگی کامل خود برای همکاری با ایران جهت مقابله با تروریسم را اعلام می کنیم.

  

قربانف همچنین با اشاره به اینکه اخیرا با اجرای پروتکل انتقال محکومین میان دو کشور، 27 محکوم از ترکمنستان به ایران و 3 محکوم از ایران به ترکمنستان منتقل شده اند افزود: ما در مراسم هایی مثل عید فطر، تحلیف رییس جمهور ایران یا روز استقلال، عفو عمومی داریم. در سفر وزیر کشور ایران به ترکمنستان می توان برای عفو اتباع زندانی ایرانی در ترکمنستان یا ادامه روند انتقال محکومان دو کشور مداکره انجام شود تا این روند با سرعت بیشتری دنبال شود.

  

وی با استقبال از دیدار وزیر کشورمان با رییس جمهور ترکمنستان گفت: حتما دنبال برگزاری این دیدار هستیم.

  

سفیر ترکمستان در تهران در پایان با اشاره به برگزاری بازی های آسیایی داخل سالن در شهریور سال جاری در این کشور، از مسئولان کشورمان برای حضوردر مراسم افتتاحیه این بازی ها دعوت کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------