آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نماینده ایران در آژانس: اجرای تعهدات آمریکا طبق برجام قابل پذیرش نیست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رضا نجفی

رضا نجفی پیش از ظهر روز چهارشنبه در نشست فصلی ژوئن شورای حکام ضمن تاکید بر ادامه برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب برجام که برای چندمین بار مورد تایید آژانس قرار گرفته است، گفت: با گذشت بیش از یک سال و نیم از اجرای برجام، اجرای تعهدات سایر طرف‌ها به ویژه دولت آمریکا قابل قبول نیست.

 به گزارش ایسنا،‌رضا نجفی تصریح کرد: اقدام متقابل و اجرای کامل تعهدات طرف‌های مقابل بنیان حیاتی و عنصر اساسی پایداری برجام بشمار می‌رود.

 

وی هم‌چنین گفت: ایران ضمن اجرای تعهدات خود هوشیارانه اجرای تعهدات سایر طرف‌های برجام را به دقت زیر نظر دارد. 

 

نجفی در ادامه افزود: برجام بر رفع جامع همه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و کلیه تحریم‌های مرتبط هسته‌ای یک جانبه و چندجانبه تصریح دارد.

 

او گفت: کشورهای 1+5 مسوولیت روشنی در اجرای برجام "با حسن نیت و در فضایی سازنده، بر اساس احترام متقابل و با پرهیز از هرگونه اقدام ناسازگار با متن، روح و نیت برجام که اجرای موفق آن را تضعیف کند" بر عهده دارند.

 

نماینده دائم کشورمان در آژانس ادامه داد: گزارش اخیر مدیرکل آژانس به روشنی نشان می‌دهد که همه اقدامات مرتبط هسته‌ای به طور کامل از سوی ایران انجام شده‌اند.

 

وی ضمن تاکید بر ضرورت صیانت از اطلاعات پادمان هسته‌ای کشورمان از سوی آژانس، توضیحاتی در زمینه آب سنگین و هم‌چنین تعاریف مورد نظر کشورمان در زمینه ذخایر و موجودی اورانیوم کمتر غنی شده ارائه داد و  برخی از تفاسیر خودسرانه جدید از برجام را به طور قوی رد کرد.

 

نجفی به ادعاهای نماینده رژیم صهیونیستی پاسخ داد و برنامه مخفیانه هسته‌ای نظامی این رژیم را تهدیدی واقعی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

 

لازم به ذکر است که نماینده دائم کشورمان در ابتدای سخنان خود از ابراز همدردی و تسلیت تعدادی از کشورهای عضو درخصوص حملات تروریستی اخیر در تهران تشکر کرد.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------