آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ظریف: تهران و الجزیره روابط مستحکمی دارند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ظریف

وزیران خارجه ایران و الجزایر پس از گفت‌وگو درباره مسایل مورد علاقه در کنفرانسی خبری به تشریح جزییات این دیدار پرداختند.

 به گزارش ایسنا،‌ محمد جواد ظریف در نشست خبری با تشکر از از میزبانی گرم و صمیمانه الجزایر گفت: ایران و الجزایر روابط دو جانبه بسیار مستحکمی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی دارند و همواره گفت‌وگوها بین دو کشور در جریان بوده است.

 

وی گفت: در دیدار با وزیر خارجه در مورد روابط دو جانبه، سیاسی و اقتصادی و نحوه پیشبرد این همکاری‌ها در حوزه‌هایی از جمله خودروسازی، ساخت و ساز و غیره گفت‌وگو کردیم.

 

ظریف ادامه داد: در مورد موضوعات منطقه‌ای و مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی گفت‌وگوهای خوب و سازنده‌ای داشتیم.

 

وی تصریح کرد: در مورد ضرورت همکاری بین‌المللی برای مبارزه با افراط‌گرایی و احترام به حاکمیت ارضی و عدم مداخله خارجی و ضرورت گفت‌وگو و یافتن راه‌حل برای حل اختلافات دیدگاه مشترک داریم.

 

هم‌چنین وزیر خارجه الجزایر در نشست خبری با ظریف گفت: مسایل مختلفی موضوع گفت‌وگو ما بود. در این دیدار ارزیابی کلی از همکاری‌های ایران و الجزایر و راه‌های گسترش این همکاری‌ها داشتیم.

 

عبدالقادر مساهل گفت: ما با ایران یک کمیسیون عالی و یک کمیته پیگیری داریم که می‌توانند مکانیزم‌های خوبی برای گسترش روابط باشند.

 

وی افزود: در این دیدار به بررسی اوضاع کنونی جهان عرب و اسلام و اختلافات منطقه‌ای پرداختیم. همچنین در مورد چگونگی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و نقش دموکراسی در مبارزه با تروریسم گفت‌و گو کردیم‌.

 

وزیر خارجه الجزایر افزود: در مورد وضعیت لیبی، یمن، سوریه و عراق نیز گفت‌وگو کردیم. معتقدیم راه‌حل مشکلات کشورها باید از درون خود آنها باشد، بدون هیچ گونه دخالت خارجی و اعمال نفود خارجی و به رسمیت شناخته شدن حاکمیت ملت‌ها و اراده ملت‌ها و احترام به آنچه انتخاب می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------