آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

عراقچی: رایزنی‌ها درباره خرید 950 تن کیک زرد ادامه دارد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,عراقچی

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: رایزنی‌ها برای خرید 950 تن کیک زرد از قزاقستان هنوز به سرانجام نرسیده و در جریان است.

 به گزارش ایرنا؛ سیدعباس عراقچی روز سه ‌شنبه پیش از برگزاری هفتمین نشست کمیسیون مشترک برجام در شهر وین اتریش اظهار داشت: تمامی موارد بدعهدی، تعلل و مقابله‌جویی آمریکا را در این نشست مطرح خواهیم کرد، البته حرکت‌هایی که شاهد هستیم به اعتقاد ما بر خلاف مسیر برجام است.

 

وی ادامه داد: صحبت‌هایی که توسط رئیس جمهوری و سایر مقامات رسمی آمریکا صورت می‌گیرد، درباره سیاست بازنگری، ارزیابی و مرور برجام و ایجاد فضای نااطمینانی و سرگردانی برای دنیا، خلاف برجام و متن و روح آن است.

 

 

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام(برنامه جامع اقدام مشترک) درباره مخالفت انگلیس با درخواست خرید 950 تن کیک زرد توسط ایران از قزاقستان اظهار داشت: مذاکرات در این زمینه هنوز به سرانجام نرسیده و جریان دارد.

 

عراقچی با بیان اینکه سؤالاتی وجود دارد که آیا این میزان کیک زرد نیاز فعلی ایران هست یا خیر، تصریح کرد: قدر مسلم دسترسی به این میزان کیک زرد بیشتر نیازهای سال‌های آینده ما خواهد بود.

 

معاون وزیر امورخارجه با بیان اینکه در حال کار روی آن هستیم، اظهار داشت: رایزنی‌ها در این زمینه ادامه دارد، برخی‌ها از کشورها موافق و برخی‌ها مخالفند.

  

هفتمین نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) و نماینده اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ شهر وین در ساعات 14.30 به وقت تهران آغاز شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------