آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

رایزنی ایران، روسیه و ترکیه برای سوریه در آستانه برگزار شد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,نشست سوریه

رئیسان هیات های ایرانی، روسی و ترکیه ای و سازمان ملل در پایان نخستین روز نشست سوری آستانه در باره روند گفت وگوها و اوضاع سوریه رایزنی کردند.

  به گزارش ایرنا، در این دیدار که چهارشنبه شب در ضیافت کاری شام غیرت عبدالرحمان اف وزیر خارجه قزاقستان انجام گرفت، حسین جابری انصاری و سدات اونال معاونان وزارت خارجه ایران و ترکیه، الکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و همچنین استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور این کشور حضور داشتند.

 

در این شام کاری مباحث و نتیجه روز نخست چهارمین دور مذاکرات سوری آستانه، تازه ترین تحولات سوریه و برنامه های روز دوم گفت وگوها بررسی شد.

 

راهکارهای رسیدن به اهداف روند مذاکرات آستانه برای حل و فصل بحران سوریه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه از دی ماه سال گذشته آغاز شده است، نیز از محورهای این رایزنی بود.

 

جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران همچنین در حاشیه مذاکرات آستانه با دی میستورا، اونال، لاورنتیف و بشار جعفری سفیر و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد جداگانه دیدار و در باره اوضاع این کشورمذاکره کرد.

 

نشست های دو روزه سوری آستانه با مشارکت هیات های ایران، روسیه و ترکیه سه کشور ضامن روند مذاکرات و هیات های طرف های ناظر برگزار می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------