آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ابراز امیدواری مقام ایرلندی درمورد بازگشایی سفارت ایرلند در تهران در آینده نزدیک



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روابط ایران ایرلند

'پت برین' وزیر مشاور در امور اشتغال و بنگاههای تجاری ایرلند در جریان دیدار با جواد کچوئیان سفیر ایران در دوبلین گفت در آینده ای نزدیک در راس یک هیات اقتصادی و تجاری به ایران سفر خواهد کرد و امیدوار است بتواند در این سفر سفارت ایرلند در تهران را نیز بازگشایی کند.

 به گزارش ایرنا، پت برین ( Pat Breen ) وزیر مشاور در امور اشتغال و بنگاههای تجاری ایرلند روز سه شنبه گذشته با جواد کچوئیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوبلین در محل اقامتگاه سفیر کشورمان ملاقات و در خصوص گسترش مناسبات و همکاری های فیمابین و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

 

وزیر اشتغال و بنگاههای تجاری ایرلند؛ در این دیدار، ایران را کشوری مهم و استراتژیک در منطقه خواند و با اشاره به سفر قبلی خود به ایران به عنوان رئیس کمیسیون سیاست خارجی و تجارت پارلمان و مشاهدات خود از ظرفیت های گسترده موجود در کشورمان در حوزه های مختلف، ابراز امیدواری کرد که شرکتهای ایرلندی از زمینه ها و فرصت های همکاری در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعتی، IT و دانشگاهی بهره برداری کنند.

 

'برین' همچنین با اظهار خرسندی از حضور هیاتی از سازمان پزشکی قانونی ایران و طب سنتی در دوبلین گفت امیدوار است که این سفر بتواند زمینه همکاری های دو کشور در بخش داروهای گیاهی و طب سنتی را ایجاد کند.

 

وی در ادامه اظهار داشت؛ با توجه به دعوت وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در آینده ای نزدیک به ایران سفر خواهد کرد و امیدوار است بتواند در این سفر سفارت ایرلند در تهران را نیز بازگشایی کند.

 

جواد کچوئیان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه برجام در روابط ایران با جهان تحول بزرگی ایجاد کرده است، بر ضرورت حضور پر رنگ تر شرکت های ایرلندی در توسعه همکاری های اقتصاد و تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

 

وی همچنین با تمجید از نقش آقای برین در تقویت روابط دوجانبه چه به عنوان رئیس کمیسیون روابط خارجی و چه در سمت جدید، سفر آتی ایشان را گام مهمی در گسترش همکاری های دو کشور برشمرد.

 

در این دیدار همچنین موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی از جمله تحولات خاورمیانه و شرق آسیا (کره شمالی)، لزوم مقابله با تروریسم ؛ موضوعات سیاست داخلی ایرلند، چالش های پیش روی این کشور در روند برگزیت نیز مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

 

دولت ایرلند در سال 2011 میلادی و در راستای سیاست کاهش هزینه های عمومی و دولتی ، سفارت این کشور در تهران را تعطیل کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------