آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف:آمادگی گسترش روابط ایران و فرانسه در دو طرف وجود دارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ظریف

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران و فرانسه گفت: احساس می کنم بعد از انجام این دو انتخابات؛ هر دو طرف این آمادگی را داشته باشند که با دست بازتر برای گسترش روابط امور را پیگیری کنند.

 به گزارش ایرنا؛ محمد جواد ظریف در فرودگاه شارل دوگل فرانسه گفت: از زمان انتخاب مجدد جناب دکتر روحانی و جناب مکرون چندین بار روسای جمهور و وزرای خارجه با یکدیگر به صورت تلفنی صحبت کرده اند که تقریبا این حجم تماس در مدتی به این کوتاهی بی سابقه است.

 

ظریف ادامه داد: این نشان دهنده علاقه و احترام متقابل بین دو کشور است و می تواند زمینه خوبی برای گسترش هر چه بیشتر روابط باشد. احساس می کنم بعد از این دو انتخابات دو طرف این آمادگی را داشته باشند که با دست بازتر برای گسترش روابط امور را پیگیری کنند.

 

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان؛ فرانسه را یکی از شرکای نزدیک اقتصادی ایران به ویژه بعد از برجام دانست و تاکید کرد: همکاریهای بسیار خوبی در زمینه گسترش تولید و کمک به اشتغال بین ایران و فرانسه در ایران انجام شده است.

 

ظریف اظهار داشت: در پاریس هم با مقامات فرانسوی در مورد مسائل دوجانبه و منطقه ای و برجام صحبت خواهیم کرد. معتقدیم ایران و فرانسه می توانند مواضعشان را درباره برخی موضوعات منطقه ای از جمله سوریه نزدیکتر کنند.

 

وزیر امور خارجه گفت: در رابطه با برخی موضوعات دیگر منطقه ای مانند ضرورت امنیت در خلیج فارس نیز دیدگاه های ما نسبتا به همدیگر نزدیک است. مواضعی که دولت فرانسه مخصوصا در بحران خلیج فارس داشت مبتنی بر همان مواضعی بوده که جمهوری اسلامی ایران بر آنها مصر بوده است.

 

وزیر امور خارجه افزود: موضع هر دو کشور؛ گفت و گو و حل و فصل مشکلات از طریق راه های مسالمت آمیز به جای آوردن فشار و تحریم است. ما آمده ایم تا درباره این موضوعات در این سفر به بحث و تبادل نظر با مقامات فرانسوی بپردازیم.

 

ظریف گفت: همچنین جلساتی با گروه های فکری و تاثیر گذاران سیاسی جامعه فرانسه برگزار می کنیم که از آن برای پرداختن به موضوعاتی که با صلح و امنیت منطقه ما بسیار درهم آمیخته و عجین شده است استفاده خواهیم کرد به ویژه درباره دو مساله ترور و افراطی گری.

 

وزیر امور خارجه کشورمان درباره حضورش در کابینه دوازدهم گفت: انتخاب کابینه از اختیارات مسلم رییس جمهور است و جناب دکتر روحانی بر اساس آنچه خودشان مصلحت می دانند تصمیم خواهند گرفت. ما نیز باید صبر کنیم که رئیس جمهور تصمیم بگیرد و من حتما تا وقتی آقای رئیس جمهور تصمیم نگیرد اظهار نظری نمی کنم.

 

نخستین برنامه وزیر خارجه ناهار کاری با روسای اتاق فکر و محققان و پژوهشگران فرانسوی بود. او عصر امروز به وقت پاریس هم به دیدار ژرار لارشه رییس مجلس سنای فرانسه رفت.

ظریف بعد از آن در ضیافت شام جمعی از متفکران و تحلیلگران صاحب نفوذ و سرمقاله نویسان و اصحاب قلم و رسانه فرانسه شرکت می کند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------