آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

دیدار دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه با ظریف



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ظریف

کریستین ماسه، دبیر کل وزارت امور خارجه فرانسه بعدازظهر دوشنبه با دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص مسائل مختلف دو جانبه و منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

 به گزارش ایسنا، در این دیدار دکتر ظریف با اشاره به در مسیر صحیح بودن روابط دو کشور اظهار امیدواری کرد همکاری‌های مشترک دو کشور همچنان تداوم و رونق یابد. ایشان افزود: تعدد  دیدارهای دوجانبه باعث رفع موانع از مسیر روابط دو کشور بویژه موانع اقتصادی خواهد شد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان خواستار تداوم گفت‌وگوهای سیاسی بین دو کشور شد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه ای از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه کمکهای بشر دوستانه به مردم سوریه خبر داد و افزود: همانگونه که جمهوری اسلامی ایران بدنبال راهکاری سیاسی برای حل مشکلات کنونی آن کشور است، از هر گونه ابتکار دولت فرانسه در قبال یافتن یک راه حل سیاسی برای منازعه کنونی در سوریه استقبال به عمل می آورد.

 

کریستین ماسه نیز با اشاره به عمق روابط دو کشور اظهار داشت: حجم روابط اقتصادی دو کشور پس از توافق برجام از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

 

وی افزود: فرانسه بدنبال رفع موانع فرا راه روابط دو کشور بوده و در صدد ایجاد سازوکار مناسبی برای تداوم همکاریها میان دو کشور است.

 

دبیر کل وزارت خارجه فرانسه همچنین به موضع آن کشور در قبال اجراء کامل برجام اشاره کرد و علاوه بر آن از تمایل آن کشور در قبال حل سریع بحران اخیر در خلیج فارس یاد کرد و افزود: فرانسه از میانجیگری کشورها برای حل این بحران استقبال می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------