آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

دفاع سفیر سابق انگلیس از برجام و انتقاد از سیاست های آمریکا



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ریچارد دالتون

رییس اتاق بازرگانی انگلیس ـ ایران با دفاع از برجام گفت: توافق هسته ای فشارهای کنونی را به سلامت پشت سر خواهد گذاشت و از سیاست های آمریکای در قبال ایران انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا ، ریچارد دالتون روز پنجشنبه در همایش پتروشیمی ایران در وین، با اشاره به تنش ها و ناآرامی ها در خاورمیانه، گفت: پیام اتاق بازرگانی انگلیس ـ ایران بطور مختصر و مفید برای همه افراد در دولت ها و شرکتها این است که در مسیر مشخص شده در توافق هسته ای 2015 باقی بمانید.

 

سفیر سابق انگلیس در ایران افزود: هر چند در اجرای آن پیچیدگی ها و افت و خیزهای زیادی وجود داشته است اما به گمانم ، همه باید اطمینان داشته باشیم که برجام فشارهای کنونی را به سلامت پشت سر خواهد گذاشت. ما باید به رهبری پراگماتیک در ایران و عزم اتحادیه اروپا برای توسعه همکاری با ایران اطمینان داشته باشیم و تا جایی که به شرکت های انگلیسی مربوط می شود ، ما مصمم هستیم به همکاری ها و سرمایه گذاری و غلبه بر موانع ادامه دهیم.

 

دالتون گفت: اطمینان وجود دارد اما ریسک ها و فاکتورهای منفی هم وجود دارد. ما خواستار امنیت و نتایج بهتر برای شرکت ها و مردم عادی هستیم. همه ما با آنچه ظریف روز اول ژوئن در پاریس درباره ظرفیت های همکاری های اقتصادی گفت موافقیم.

 

سفیر سابق انگلیس در ایران افزود: ما از تلاشهای حسن روحانی و تیم او تجلیل می کنیم و امیدواریم که بطور کامل طرح اقدام FATF را اجرا کنند و چهارچوب مالی ضدپولشویی را بهبود بخشند تا بتوانیم بهانه های برخی از بانکها برای ارائه تسهیلات مالی فعالیت شرکت های اروپایی را از میان برداریم. اصلاحات بانکی در ایران با رهنمودهای صندوق بین الملل پول نیز به ما کمک خواهد کرد. در روابط بین المللی نیز امیدواریم که ایران بتواند گشودگی کنونی خود را حفظ کند.

 

دالتون ادامه داد: پیام حفظ وحدت برای گروه 1+5 نیز حیاتی است. این گروه در بلند مدت باید آماده مذاکره برای تدابیر دائمی بیشتری در ازای برداشتن بیشتر تحریم ها باشد و درکوتاه مدت نیز باید از کمیسیون مشترک بطور موثرتری برای حل موضوعات بانکی استفاده کند. وی در این زمینه از کم کاری دولت انگلیس هم انتقاد کرد.

 

دالتون در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتظار می رود دولت آمریکا تا پایان ماه ژوییه نتیجه مرور سیاست خود درباره ایران را اعلام کند، گفت: تاکید می کنم که برجام مورد توافق آمریکا بود و دولت کنونی این کشور باید با حسن نیت به برجام پایبند باشد و اگر دولت آمریکا به این توافق پشت کند یا بخواهد آن را مخدوش کند، اعتماد به اقدامات این کشور لطمه خواهد خورد.

 

وی افزود: محیط فعالیت های تجاری، از حرکت سیاست آمریکا به سمت منطق و انسجام بیشتر سود می برد؛ به نفع آمریکا است که محیط تعامل های تجاری با ایران را بهبود بخشد. ایجاد محدودیتها مانند ممنوعیت تاسف آور مسافرتی به ضرر آمریکا است. امیدوارم که دولت آمریکا با هرگونه تلاشی در کنگره برای محدود کردن تعلیق تحریم ها مطابق فرمانهای ریاست جمهوری مقابله کند. اگر آمریکا همه تخم مرغ های خود را در سبد ریاض قرار دهد، این به نفع ثبات و پیش بینی پذیری در منطقه خلیج فارس نخواهد بود.

 

به گزارش ایرنا ، نخستین همایش صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی ایران با محوریت سرمایه گذاری و توسعه روز پنجشنبه با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان، سرمایه گذاران و صاحبان فناوری ایرانی و کشورهای اروپایی در اتاق بازرگانی اتریش در وین آغاز به کار کرد.

 

این همایش دو روزه با هدف بررسی راهکارهای توسعه صنایع میان دستی و پایین دستی از طریق جذب سرمایه گذاران ملی و بین المللی و انتقال فناوری از طریق همکاری های مشترک با شرکت های مهم بین المللی برپا شده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------