آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

تلاش ایران برای دستیابی به فناوری تولید تسلیحات از طریق شرکت‌های آلمانی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ایران آلما

شبکه فاکس نیوز در گزارشی مدعی شد:‌ ایران به طور غیرقانونی به دنبال دستیابی به فناوری تولید تسلیحات و توسعه برنامه موشکی‌اش از طریق شرکت‌های آلمانی است.

 به گزارش ایسنا، شبکه خبری فاکس نیوز در ادعاهای خود به گزارش یک سرویس اطلاعاتی آلمانی استناد کرده و آورده است :‌ ایران برای توسعه برنامه موشکی اش و در اقدامی که احتمالا نقض یک توافقنامه بین‌المللی است و به کمک یک شرکت چینی، شرکت‌های آلمانی را هدف قرار گرفته است.

 

به ادعای فاکس نیوز، این گزارش ۱۸۱ صفحه‌ای که ماه گذشته منتشر شده و روز سه شنبه توسط مقامات سرویس اطلاعاتی آلمان در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، مدعی است که ایران به طور فعال به دنبال تولیدات و دانش علمی توسعه تسلیحات کشتار جمعی و به علاوه فناوری موشکی است و جمهوری اسلامی به دنبال دستیابی به شرکت های آلمانی از طرق مختلف است.

 

این گزارش همچنین مدعی شده است که ایران، در یک مورد از یک شرکت چینی برای دستیابی به ماشین آلات تولید فلزات پیچیده یک شرکت مهندسی آلمانی استفاده کرده است. مقامات اطلاعاتی آلمان نیز پس از هشدار به این شرکت درباره مقصد این ماشین آلات مانع از فروش آن‌ها شده اند.

 

بنابر ادعای فاکس نیوز، دفتر فدرال  حفاظت از قانون اساسی آلمان نیز یک گزارش منتشر کرده و مدعی شده است که توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ مانع از تلاش های ایران برای دستیابی به فناوری موشک های با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای نشده و کاهش نیز نداده است. هر چند در این گزارش تاکید شده است که هدف این توافق فناوری هسته‌ای بوده است، نه فناوری موشکی.

 

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند که برای افزایش توان دفاعی خود در برابر تهدیدات به دنبال توسعه برنامه موشکی خود هستند و ایران طبق قوانین بین‌المللی حق دفاع از خود را دارد و برای این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند و از کسی هم اجازه نمی‌گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------