آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: کمک 2 شرکت اماراتی به ایران برای دور زدن تحریم‌ها



نهادهای نظامی آمریکایی که مدعی افشای دور زدن تحریم‌های ایران از سوی امارات شده‌اند، مسئولیت پیگیری حرکت کشتی‌ها در خلیج فارس را بر عهده دارند.

 نهادهای نظامی آمریکا مدعی شدند که 2 شرکت اماراتی به ایران برای دور زدن تحریم‌های بانکی آمریکا کمک کرده‌اند.

 

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت شبکه خبری الجزیره، گزارشی از سوی نهادهای نظامی آمریکا منتشر شده است که نشان می‌دهد 2 شرکت اماراتی در صادر کردن نفت ایران به تحریم‌های آمریکا پایبند نبوده‌اند.

 

این 2 شرکت اماراتی در فروش نفت و انتقال وجوه حاصل از فروش نفت با ایران همکاری کرده‌اند در حالی که بر اساس تحریم‌های آمریکا هرگونه همکاری با سیستم بانکی ایران ممنوع بود. این موضوع مربوط به نیمه دوم سال 2016 میلادی است.

 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , دور زدن تحریم‌ها

نهادهای نظامی آمریکایی که مدعی افشای دور زدن تحریم‌های ایران از سوی امارات شده‌اند، مسئولیت پیگیری حرکت کشتی‌ها در خلیج فارس را بر عهده دارند.

 

بر اساس این گزارش دو شرکت اماراتی که تحریم‌های آمریکا را دور زده‌اند "سیلک روز پترولیوم" و"پتروکیمیکس جنرال ترادینگ" هستند که با تاجرانی که مسئولیت فروش نفت ایران در دوران تحریم را بر عهده داشتند همکاری کرده‌اند.

 

این نهادهای نظامی آمریکایی مدعی شده‌اند نفت ایران توسط کشتی‌های خارجی از مبدأ بنادر کشور دیگری جز ایران صادر شده است.

 

کشتی‌های وابسته به شرکت "سیلک رود پترولیوم" و "پتروکیمیکس جنرال ترادینگ" در نیمه دوم 2016 میلادی تعداد 55 کشتی نفت را از طریق خلیج فارس صادر کرده است که تعداد 47 کشتی از آنها اطلاعات ورود و خروج خود را به طور کلی ثبت نکرده‌اند.

 

آمریکا با شیوه‌های ویژه ای می‌تواند کلیه کشتی‌هایی که از خلیج فارس عبور می‌کنند را ردیابی کند. سیستم ردیابی آمریکا می‌تواند همه کشتی‌ها حتی آن دسته از کشتی‌ها که رادارهای خود را قطع کرده و هیچ‌گونه فرکانس ارتباطی ایجاد نمی‌کنند را ردیابی کند.

 

امارات علی رغم تنش سیاسی دارای روابط اقتصادی خوبی با ایران است. 80 درصد از کل تبادل تجاری ایران با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، کویت، عمان، امارات، قطر و بحرین) مربوط به کشور امارات است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------