آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ادعای عربستان: ایران قاچاقی اسلحه و مواد منفجره می فرستد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ادل الجبیر

وزیر خارجه عربستان در ادامه سریال اتهام‌زنی‌هایش، ایران را متهم به فرقه‌گرایی و حمایت از تروریسم کرد.

به گزارش  فارس، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در دیدار با وزیر خارجه ایتالیا پیرامون روابط با قطر و ایران به اظهار نظر پرداخت.

 

به گزارش «خبرگزاری رسمی عربستان سعودی» عادل الجبیر در دیدار با «آنجلینو آلفانو» در رم بر حل بحران با قطر در چارچوب شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد تا دور اندیشی در قطر  ایجاد شده و منطقه در موقعیتی بهتر قرار گیرد.

 

الجیبر در نشست خبری روز جمعه با همتای ایتالیا‌یی خود ضمن پرداختن به موضوع قطر، درباره ایران نیز مطابق معمول به اتهام زنی پرداخت و گفت که ایران در امور داخلی کشورها دخالت می‌کند و موجب برافروختن تنش‌ها، فرقه گرایی، کشت و کشتار شده و در برخی کشورها  هسته‌های  تروریستی بر قرار کرده است.

 

وی افزود که ایران در زمینه موشک‌های بالستیک توافق‌های بین‌المللی را نقض کرده و نیروهای خود را به سوریه، عراق و یمن اعزام کرده و با قاچاق اسلحه و مواد منفجره به کویت، بحرین و یمن به ثبات منطقه آسیب می‌زند.

 

الجبیر در بخشی دیگر از سخنان خود با تمرکز بر ایران گفت: «ما از سال 1979 به این سو گرفتار طرفی با رفتار تهاجمی شده‌ایم و طرف‌های دیگر این رفتار تهاجمی را دریافت می‌کنند و این مربوط به تلاش ایران برای احاطه بر منطقه است و ما اجازه نخواهیم داد که این مورد اتفاق بیافتد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------