آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

تاکید وزارت خارجه چین بر اجرای صادقانه برجام از سوی تمام طرف‌های توافق



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , چین

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: ما بر این باوریم که برنامه جامع اقدام مشترک نتیجه مهم چند جانبه‌گرایی و نمونه خوبی از حل و فصل تنش‌های بین‌المللی از طریق روش‌های دیپلماتیک و سیاسی است.

 به گزارش ایسنا، لو کانگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام که 21 ژوئیه در وین برگزار شد، گفت: هشتمین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 که برای نظارت بر اجرای برجام برگزار شد، از آن جهت حائز اهمیت است که در دومین سالگرد حصول این توافق تشکیل شده است.

 

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه چین، لو افزود: مدیرکل بخش کنترل تسلیحات وزارت خارجه در راس یک هیئت در این نشست حضور داشت. اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفت و تمام طرف ها از تایید پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش در این توافق توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کردند. پیشرفت مثبت در ساخت مجدد راکتور آب سنگین اراک را مورد تحسین قرار دادند و بر اهمیت اجرای صادقانه بندهای مربوط به رفع تحریم های ایران تاکید کردند.

 

وی در ادامه گفت: تمام طرف‌های توافق بر ادامه تعهد خود برای پایبندی به توافق و تضمین اجرای جامع و موثر آن در فضایی سازنده تاکید کردند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی  چین همچنین تصریح کرد: پکن بر این باور است که برجام نتیجه مهم چند جانبه‌گرایی و مثال خوبی از حل و فصل مشکلات بین‌المللی از جمله مسائل مربوط به اشاعه از طریق ابزارهای دیپلماتیک و سیاسی است.

 

وی در ادامه اظهارات خود از تمام طرف های توافق خواست تا اراده سیاسی و عزم خود برای عمل صادقانه به وظایف‌شان را تقویت و به درستی اختلافات را حل و از برجام و ادامه اجرای آن حمایت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------