آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر دفاع قطر: ایران اولین راه تنفس دوحه پس از محاصره بود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وزیر دفاع قطر

وزیر دفاع قطر در گفت‌وگو با روسیا الیوم اعلام کرد که ایران حریم هوایی خود را بر روی پروازهای قطری باز کرد و در واقع ایران اولین راه تنفس دوحه پس از محاصره از سوی برخی کشورهای عربی بود.

 به گزارش ایسنا، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر در گفت‌وگو با روسیا الیوم در پاسخ به این سوال که قطر آمادگی هم‌پیمانی با ایران را دارد؟ گفت: بر اساس گزارش‌ها و آمار و ارقام، روابط ما با ایران بیش‌تر از روابط کشورهای تحریم‌کننده با ایران نیست و ایران همسایه و شریک ما در میدان گازی است و ما باید با ایران همکاری داشته باشیم و حسن همجواری میان ما و ایران اکنون برقرار است.

 

وی هم‌چنین گفت: زمانی که کشورهای برادر عربی ما را محاصره کردند، کشور ایران حریم هوایی خود را به روی پروازهای ما باز کرد و در واقع در میان این تحریم‌ها و محاصره ایران اولین راه تنفس برای دوحه بود. هم‌چنین تهران نیازهای قطر به مواد غذایی را تامین کرد، آیا پاداش احسان، احسان نیست؟

 

العطیه گفت: کشور عربستان و هم‌پیمانانش با تحریم از پشت به قطر خنجر زدند. این در حالی است که در نشست ریاض از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا استقبال و دعوت کردند.

 

به گزارش ایسنا، برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، مصر، امارات و بحرین قطر را به حامی تروریسم متهم کردند و پس از قطع روابط دیپلماتیک با آن حریم هوایی، زمینی و دریایی خود را به روی آن بستند و برای عادی سازی روابط 13 شرط برای قطر گذاشتند که مهم‌ترین آنها قطع روابط دیپلماتیک با ایران است و کشور قطر این شروط و مطالبات را نپذیرفت و تنش میان آنها شدت گرفت.

 

تحریم کشورهای عربی منطقه هم‌چنان علیه قطر وجود دارد و این کشورها بر شروط خود برای برقراری مجدد ارتباط با قطر پافشاری می‌کنند در حالی که مقامات قطری این شروط را نپذیرفتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------