آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نگرانی واشنگتن از نزدیکی بغداد به محور مسکو، تهران و دمشق



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,پوتین و نوری مالکی

روسیا الیوم در تحلیلی نوشت که سفر عرفان الحیالی وزیر دفاع عراق به تهران و نوری المالکی به مسکو آمریکا را نگران کرده است.

به گزارش ایسنا، روسیا الیوم در تحلیلی نوشت: نوری مالکی معاون رئیس‌جمهور عراق روز 23 ژوئیه به مسکو سفر کرد و با مقامات بلند پایه روسی دیدار کرد.

 

المالکی در شب سفر به مسکو ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با آمریکا گفت: عراقی‌ها مخالف ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکایی در خاک‌شان هستند و ما آماده خرید اسلحه از روسیه هستیم.

 

هم‌زمان با سفر نوری مالکی به مسکو عرفان الحیالی، وزیر دفاع عراق به تهران سفر کرد و با حسین دهقان، همتای ایرانی خود دیدار و تفاهم‌نامه همکاری نظامی امضا کرد و این همکاری نظامی آمریکا را بسیار نگران کرده است.

 

این اقدام عراق به معنای سیلی بغداد به واشنگتن است زیرا هم‌زمان با آن آمریکا مدعی شده بود که تهران حامی تروریست است و از هم‌پیمانان خود خواست تا ایران را به انزوا بکشانند و این امر نشان می‌دهد که دیپلماسی آمریکا در عراق شکست خورده است.

 

از سویی دیگر، بر اساس تحقیقات اندیشکده پژوهش‌های بین‌المللی در دانشگاه براون آمریکا در جنگ عراق بیش از دو تریلیون دلار هزینه کرده است. بنا بر این روشن است که کاخ سفید و کنگره آمریکا تمام تلاش خود را خواهد کرد تا عراق از دایره نفوذ آمریکا خارج نشود.

 

در ادامه این تحلیل آمده است: عراق در خاورمیانه از یک موقعیت استراتژیک برخوردار است و دومین تولیدکننده نفت در سازمان اوپک به شمار می‌رود و امروزه عراق 5 میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کند و تا سال 2020 تولید نفت عراق روزانه به 8 میلیون بشکه خواهد رسید و این یعنی حجم استخراج نفت عراق به عربستان نزدیک می‌شود.

 

اگر از این دید نگاه کنیم که آمریکا در جنگ انرژی از نفت به عنوان سلاحی سیاسی علیه روسیه استفاده می‌کند، به این نتیجه می‌رسیم که اگر عراق با آمریکا مخالفت کند و به طور علنی هم‌پیمان مسکو شود و به محور مسکو ـ تهران ـ دمشق بپیوندد یک شکست جغرافیایی ـ سیاسی بزرگ برای آمریکا در منطقه خلیج (فارس) به شمار می‌رود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------