آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

یک کارشناس امنیتی کویت خبر حمله به سفارت ایران را تکذیب کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,کویت

یک کارشناس امنیتی کویتی اخبار منتشره مبنی بر حمله به سفارت ایران برای بازداشت متهمان باند العبدلی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الانباء، این کارشناس امنیتی کویتی گفت‌: اعتقاد قریب به یقین وجود دارد که برخی از متهمان باند العبدلی در یکی از سفارت‌خانه‌ها پنهان شده اند و خبر حمله به سفارت ایران برای بازداشت این متهمان امری دور از ذهن و شایعه است و این اقدام خلاف عرف دیپلماتیک است.

 

وی افزود:‌ وزارت کشور کویت مانعی برای ایجاد دیوار امنیتی در اطراف سفارت (ایران) ندارد و این یک مساله داخلی است .

 

بر اساس این گزارش، وزارت کشور کویت به نیروهای امنیتی دستور آماده باش برای بازداشت متهمان پرونده العبدلی تا پایان ماه جاری داده است.

 

به گزارش ایسنا، اخیرا یک مسئول وزارت خارجه کویت اعلام کرد پس از صدور حکم دادگاه رسیدگی در رابطه با باند العبدلی و متهم شدن ایران در ارتباط داشتن با این باند وزارت خارجه کویت اقدامات لازم را اتخاذ کرد و به سفیر ایران ابلاغ شد که تعداد دیپلمات های ایرانی باید کاهش، دفاتر فنی  وابسته به سفارت باید تعطیل و کمیته های مشترک و کشور از این پس هیچ فعالیتی با هم انجام نمی دهند.

 

مقامات کشورمان ضمن مردود دانستن اتهامات واهی مقامات کویتی به کشورمان در این رابطه اعلام کردند که جای تاسف است که مسئولین کویتی در این شرایط حساس منطقه به جای تلاش در جهت کاهش تنش های بی حاصل و خویشتنداری در قبال فشارها و تحریکات طرفهای ماجراجوی منطقه ای به این تحریک ها پاسخ داده و جمهوری اسلامی ایران را هدف اتهامات واهی قرار می‌دهند و تاکید داشتند که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه ارتباطی با این پرونده نداشته است و این امر درآغاز رسیدگی به این پرونده به مقامات کویتی نیز ابلاغ شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------