آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

وزیر خارجه قرقیزستان با ظریف دیدار کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وزیر خارجه قرقیزستان

ارلان عبدالدایف، وزیر امور خارجه قرقیزستان عصر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، وی در این دیدار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در یک فضای دموکراتیک را تبریک گفت و اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری منجر به تقویت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی شد.

 

عبدالدایف همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان در زمینه های مختلف می توانند روابط خود را گسترش دهند.  در زمینه صنایع کوچک و متوسط ، معادن، کشاورزی، راه آهن، ایجاد خط هوایی، نیروگاه و سد سازی زمینه های خوبی برای همکاری وجود دارد و ما از همکاری با شرکت های ایرانی در این حوزه ها استقبال می کنیم.

 

ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان هم ضمن استقبال از گسترش و تعمیق همکاری های دو کشور اظهار داشت: ما نیز علاقه‌مند به همکاری در حوزه انرژی، کشاورزی و ترانزیت با قرقیزستان هستیم و در این راه  باید مشکلات و موانع را برداریم. ما علاقه‌مند به ایجاد خط هوایی هستیم و بر این باوریم که ایجاد خط هوایی، حل موضوع  ویزا و حل موانع بانکی زمینه را برای توسعه بیشتر مناسبات دو کشور هموار می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------