آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ایران و روسیه برای تقویت همکاری‌های نظامی توافق کردند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ایران و روسیه

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که ایران و روسیه پس از تحریم‌های جدید آمریکا توافق کردند، همکاری‌های نظامی، فنی و تکنولوژیکی خود را تقویت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک یک منبع آگاه در دفتر دمیتری راگوزین معاون نخست‌وزیر روسیه گفت که این مقام روس قرار است روز شنبه در تهران با حسین دهقان وزیر دفاع ایران، پس از آنکه دو کشور توافق کرده‌اند همکاری‌های خود را در زمینه نظامی تقویت کنند، دیدار و گفت‌وگو کنند.

 

بر اساس این گزارش راگوزین قرار است روز شنبه در راس یک هیات روس، در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ایران شرکت کند.

 

به گفته این منبع آگاه راگوزین در این سفر با وزیر دفاع ایران دیدار و درباره مسائل متعدد از جمله فروش جدید تسلیحات روس گفت‌وگو می‌کند، چراکه دو کشور به توافقی برای افزایش همکاری‌های نظامی، فنی و تکنولوژیکی پس از آنکه ایران و روسیه هدف تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفتند، دست یافته‌اند.

 

این منبع آگاه هم‌چنین تصریح کرد که هیات روس روی امکان امضای قراردادهای جدید تمرکز خواهد کرد.

 

به گزارش اسپوتینک، معاون نخست‌وزیر روسیه علاوه بر این قرار است با سورنا ستاری معاون رئیس‌جمهور ایران در امور علوم و تکنولوژی دیدار و درباره انتقال فن‌آوری‌های پیشرفته و آموزش متخصصان ایرانی در روسیه رایزنی کند.

 

کنگره آمریکا هفته گذشته طرح وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کرد که این قانون در نهایت به امضای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------