آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

روحانی در ازاء تحریم‌های آمریکا، اروپا را برای تعامل بیش‌تر با ایران متقاعد می‌کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بررسی واکنش احتمالی تهران در پاسخ به این اقدامات خصمانه واشنگتن پرداخت و نوشت: ایران احتمالا به جای این‌که بهانه دست دولت ترامپ بدهد، اروپایی‌ها را برای تعامل اقتصادی بیش‌تر با جمهوری اسلامی متقاعد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، موسسه واشنگتن برای سیاست شرق نزدیک در ادامه گزارش خود نوشت: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قانون تحریم‌های روسیه، ایران و کره شمالی را امضا کرد، قانونی که برنامه موشک‌های بالستیک ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهادهای وابسته آن را هدف قرار می‌دهد. این تحریم‌ها که در تب و تاب سیاسی در ایران وضع شده است به تندروها و میانه‌روها فرصت می‌دهد تا هم‌زمان که پاسخ‌هایشان را آماده می‌کنند، حسن نیت سیاسی خود را نشان دهند.

 

اکنون سوال اساسی که پیش روی مقامات امنیتی آمریکا قرار دارد این است که آیا نیروهای ایرانی مجبور خواهند شد تا حمله مستقیم یا غیرمستقیم به نیروهای آمریکا (در منطقه) پاسخ دهند و تنش حامیان دو کشور را افزایش دهند؟

 

این اولین باری نیست که آمریکا تحریم‌هایی را علیه ایران وضع می‌کند. اکنون باید دید که واکنش جمهوری اسلامی این بار چه خواهد بود. حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران پیش از این اعلام کرد که پارلمان این کشور قانونی جدید برای افزایش بودجه برنامه موشکی، سپاه پاسداران و سپاه قدس به تصویب خواهد رساند. دولت روحانی که تاکید کرده است هر گام دیگری را که لازم باشد بر می‌دارد، احتمالا یک سری پرتاب‌های جدید و دیگر اقداماتی چون تحریم آمریکا حمایت خواهد کرد. تهران در حال حاضر نیز اعلام کرده است که شکایتی را در کمیسیون مشترک برجام علیه اقدامات آمریکا مطرح خواهد کرد.

 

در گزارش این اندیشکده آمریکایی آمده است، با این حال، جناح روحانی بر این باور است که نباید عجولانه به خصومت‌های آمریکا واکنش نشان داد و در دام آنها افتاد، چیزی که می‌تواند بهانه لازم به واشنگتن برای خروج از برجام را بدهد. پاسخ‌های تهران تا کنون نشان داده است که ایران در حال حاضر از تکان دادن برجام خودداری می‌کند.

 

چراکه نگران است این اقدام کمکی به تلاش‌های ترامپ برای منزوی کردن ایران در جهان است. تهران در ازاء، نقش طرف آزرده را بازی خواهد کرد تا دولت‌های اروپایی را متقاعد کند که تنها راه حفظ توافق هسته‌ای این است که بازرگانان و بانک‌های اروپایی تعاملات بیش‌تری با جمهوری اسلامی داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------