آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

روحانی :اراده دولت دوازدهم توسعه روابط با کشورهای دوست بویژه در آفریقاست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

رییس مجلس تانزانیا عصر امروز با رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در دیدار رییس مجلس ملی تانزانیا با بیان اینکه اراده دولت دوازدهم توسعه روابط با کشورهای دوست در سراسر جهان بویژه در قاره آفریقا است، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای کمک و حمایت از مردم تانزانیا و توسعه مناسبات در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی با این کشور آمادگی دارد.

 

وی عصر یکشنبه در دیدار "جاب یوستینر اندوگایی"گفت:‌ گسترش روابط با کشورهای قاره آفریقا از جمله تانزانیا و زنگبار برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است و این سفر نشان از اراده سیاسی طرفین در این راستا است.

 

رییس جمهور با بیان اینکه ایران، هیچگاه برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها با کشورهای دوست توجهی به خواسته های  قدرت‌های مداخله گر نداشته و نخواهد داشت، افزود: امروز دیگر دوران مداخله در کشورهای مستقل و  اعمال اینگونه سیاست‌ها در جهان به پایان رسیده و نمی‌توان اینگونه خواسته ها را بر ملتها تحمیل کرد.

 

«جاب یوستینر اندوگایی» رییس مجلس ملی تانزانیا نیز در این دیدار با تقدیر از دعوت و میهمان‌نوازی شایسته جمهوری اسلامی ایران و تبریک انتخاب مجدد دکتر روحانی به عنوان رییس جمهور کشورمان افزود: حضور پرشور مردم ایران در انتخابات نشان از بالا بودن سطح دمکراسی در ایران است.

 

رییس مجلس ملی تانزانیا همچنین خواستار توسعه روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف، میان دو کشور شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------