آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

دیدار ظریف با رییس اداره دینی قفقاز و نایب رییس مجلس گامبیا



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهایش با مقامات شرکت‌کننده در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری با رییس اداره دینی قفقاز و نایب رییس مجلس گامبیا دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، الله شکور پاشازاده شیخ السلام آذربایجان و رئیس اداره دینی قفقاز در راس یک هیات با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه  کشورمان دیدار کرد.

 

ظریف در این ملاقات اظهار داشت: مناسبات ایران و آذربایجان به یکی از بهترین روابط تبدیل  شده است. روسای جمهور دو کشور بارها با یکدیگر ملاقات کردند. برای ما پیشرفت و ثبات آذربایجان از اهمیت بالایی برخوردار است و به منزله پیشرفت و ثبات خود می دانیم.

 

در این ملاقات شیخ السلام پاشازاده با اشاره به روابط خوب آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران از تلاش های دکتر ظریف برای استحکام روابط تشکرکرد و گفت: ما تلاش خواهیم کرد مناسبات بیش از پیش تقویت شود.

 

هم‌چنین مومودو سانحه نایب رئیس مجلس گامبیا در ملاقات با دکتر ظریف وزیر امورخارجه کشورمان بر لزوم افزایش همکاریهای دو کشور تاکید کرد و گفت: دو کشور دارای دولت‌های هستند که می‌خواهند کار خود را تازه شروع نمایند و لذا لازم است برای توسعه همکاری ها طرح های جدید به مرحله اجراء گذاشته شود. در زمینه کشاورزی، تکنولوژی، بهداشت و سرمایه گذاری در زیر ساخت های اقتصادی زمینه های بسیار خوبی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد.

 

دکتر ظریف در این ملاقات اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا فصل جدیدی از همکاری ها را در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، بهداشت، تکنولوژی، نیروگاه ، مبارزه با افراط گرایی و تروریسم، با گامبیا شروع نماید.

 

در این ملاقات پیام کتبی رئیس جمهور گامبیا خطاب به جناب دکتر روحانی تسلیم وزیر امور خارجه کشورمان شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------