آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اتمام ساخت دیوار مرزی ایران و ترکیه تا زمستان 2017



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,دیوار مرزی

رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که کار ساخت دیوار مرزی ترکیه و ایران که از سوی آنکارا در حال انجام است تا زمستان سال 2017 به پایان خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری ترند به نقل از رسانه‌های ترک گزارش داد که این دیوار مرزی قرار است در استان‌های آگری و ایغدیر ساخته شود، در مجموع طول این دیوار مرزی 143/8 کیلومتر خواهد بود.

 

قرار است پهنای دیوار 2 متر و ارتفاع آن 3 متر باشد. پیش‌تر ترکیه در راستای تقویت ایمنی خود یک دیوار مرزی 239 کیلومتری را در مرز مشترک خود با سوریه ساخته است.

 

به گزارش ایسنا، ترکیه در حال ساخت دیوار در مرزهای خود با ایران در راستای تقویت امنیت از طریق توقف نفوذ شبه نظامیان کرد و قاچاقچیان غیرقانونی است.

 

در ماه ژانویه، رجب طیب اردوغان از برنامه ترکیه برای ساخت دیوار مرزی با ایران و عراق مثل دیواری که به طول 911 کیلومتر در مرز این کشور با سوریه در حال ساخت است، خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، پیش‌تر یک مقام آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده بود که هر اقدامی در مرزهای مشترک ایران و ترکیه باید با اطلاع تهران باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------