آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

طرف‌های توافق هسته‌ای، هیچ دلیلی برای حمایت از تهدیدهای احمقانه ترامپ علیه ایران ندارند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ترامپ

یک روزنامه آمریکایی نوشت: هیچ دلیلی وجود ندارد که دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای از حرکت احمقانه ترامپ و تهدید تو خالی او علیه ایران حمایت کنند و رفتار خطرناک ترامپ را تحمل کنند.

به گزارش ایلنا، واشنگتن پست نوشت: ترامپ احتمالا به زودی تصمیم بدی در خصوص توافق هسته‌ای اتخاذ خواهد کرد.

 

واشنگتن پست در این گزارش نوشت: اظهارنظرهای سرشار از نفرت دولت ترامپ کمترین کمک را به مقابله با رفتارهای ایران خواهد کرد. در سوریه استراتژی توافق با روسیه راه را برای نیروهای ایران و برای ایجاد کریدور بین دمشق و بغداد باز کرده است. در افغانستان، ایران موقعیت استراتژیکی ایجاد کرده است. در یمن نیز آمریکا به متحدانش در منطقه کمک کرده تا جنگ نیابتی شکست خورده‌ای را علیه تهران داشته باشند که بیشترین خسارات انسانی را به بار آورده است.

 

این گزارش مدعی شد: «ایران تنها در یک حوزه جاه‌طلبی مهلکی دارد و آن ساخت و تولید ابزار لازم برای دستیابی به کلاهک‌های هسته‌ای است.»

 

در ادامه این گزارش آمده است: «بر اساس گزارش بازرسان آژانس انرژی اتمی و جامعه اطلاعاتی آمریکا، ایران به مفاد توافق هسته‌ای پایبند بوده و انبارهای اورانیوم‌های غنی‌‌شده خود را کاهش داده و محدودیت‌های سختی علیه برنامه هسته‌ای اش متقبل شده است. اگر ایران به تعهداتش پایبند باشد یک دهه یا بیشتر طول می‌کشد که ایران بتواند بار دیگر به یک تهدید هسته‌ای تبدیل شود. با این حال ترامپ در مقابل نفوذ ایران در منطقه تسلیم شده و تصمیم گرفته آینده توافق هسته‌ای را تغییر دهد.»

 

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: «در ماه ژانویه بعد از تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای توسط دولت ترامپ، او در مصاحبه‌ای به وال استریت ژورنال گفته بود که احتمالا در سه ماه آینده پایبندی ایران را تایید نمی‌کند.»

 

نویسنده با طرح این پرسش که در صورتی که جامعه اطلاعاتی آمریکا نظر دیگری دارد، ترامپ چطور به این نتیجه رسیده است؟ نوشت: «بر اساس گزارش فارین پالیسی ترامپ گروهی از دستیاران سیاسی‌اش را برای پیدا کردن مدارک لازم برای رد پایبندی ایران در کاخ سفید دور هم جمع کرده است. این‌ها قرار است بهانه لازم را بتراشند و در راس آنها استفون بنون دستیار ترامپ حضور دارد. همین مساله نشان دهنده فقدان آگاهی لازم در این زمینه است.»

 

این روزنامه نوشت: « کارشناسان در پی کنار هم گذاشتن پازل‌ها هستند تا بفهمند ترامپ به چه امیدی قرار است پایبندی ایران را رد کند؟  بدون مدرک لازم برای این ادعا، شرکای آمریکا در توافق هسته‌ای از جمله اتحادیه اروپا و روسیه و چین، قطعا از همراهی با آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌ها سر باز می‌زنند. ایران شاید به این اقدام آمریکا پاسخ داده و غنی سازی‌اش را از سر بگیرد. این مساله کاخ سفید را با همان مشکل سابق مواجه خواهد کرد؛ اینکه باید چطور برنامه ایران برای ساخت سلاح‌هسته‌ای را متوقف کند؟»

 

واشنگتن پست مدعی شد: «ضعف اصلی توافق هسته‌ای، ماهیت موقتی آن است. بیشتر مقررات در هشت تا ۱۳ سال آینده منقضی خواهد شد و ایران را با انبارهای بدون محدودیتی از مواد هسته‌ای تنها خواهد گذاشت.

 

 همین مساله چالش اصلی خروج آمریکا از توافق است؛ اینکه این توافق باید روشی برای افزایش زمان محدودیت‌هایش در آینده پیدا کند. شرکای آمریکا آماده همکاری برای چنین هدفی هستند و باید برای متوقف کردن رفتارهای ایران در بحث هسته‌ای مداخله داشته باشند. هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها از حرکت احمقانه ترامپ برای تهدید تو خالی ایران حمایت و رفتار خطرناک ترامپ را تحمل کنند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------