آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نشست گروه دوستی پارلمانی ایران - انگلیس در تهران/ احتمال افزایش سقف صدور ویزا



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ایران و انگلیس

نشست گروه دوستی پارلمانی ایران - انگلیس در تهران برگزار شد و پس از توضیحات سفیر انگلیس درباره موانع اجرایی صدور ویزای این کشور برای اتباع ایرانی اعلام شد که اوایل مهرماه هیأتی از وزارت خارجی انگلیس برای مذاکرات کنسولی به تهران اعزام می‌شوند و احتمالا سقف بیشتری برای صدور ویزای انگلیس مورد توافق قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا ، علیرضا رحیمی در کانال تلگرامی خود نوشت :در نشست نماینده پارلمان انگلیس به همراه سفیر و اعضای سفارت انگلیس در تهران با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران - انگلیس، سفیر انگلیس توضیحاتی را در خصوص موانع اجرایی برای صدور ویزای انگلیس برای اتباع ایرانی ارائه کرد.

 

مسئول میز ایران در وزارت خارجه انگلیس هم در این دیدار اعلام کرد در حال حاضر بطور هفتگی یکصد و پنجاه ویزا توسط کنسولگری انگلیس در تهران برای شهروندان ایرانی صادر می‌شود که با افزایش تعداد پرسنل بخش صدور ویزا بزودی صدور دویست و پنجاه ویزا در هفته را برای ما امکان‌پذیر می‌کند.

 

فرآیند مجوز افزایش ویزاهای صادره برای اتباع ایرانی در وزارت خارجه انگلیس قبلا طی شده است.

 

براساس توافق‌های انجام شده بین مقامات کنسولی دو کشور، اوائل مهرماه  هیاتی از وزارت خارجه انگلیس برای مذاکرات کنسولی به تهران اعزام خواهد شد و همزمان با ورود این هیات افزایش ویزاها در سفارت انگلیس در تهران آغاز خواهد گردید.

 

پیش‌بینی می‌شود در مذاکرات کنسولی مهرماه سقف بیشتری برای صدور ویزای انگلیس مورد توافق طرفین قرار گیرد.

 

محدودیت صدور ویزا برای شهروندان ایرانی توسط بخش کنسولی سفارت انگلیس در تهران باعث شده برخی شهروندان ایرانی درخواست خود را به سفارت انگلیس در کشورهای همسایه ارائه‌ و تقاضای ویزا کنند که این امر مشکلات عدیده ای برای هموطنان‌مان ایجاد کرده است.

 

دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس یکروز پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری در محل مجلس شورای اسلامی انجام شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------