آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

دی‌میستورا: گفت‌وگو با ایران در بحث سوریه مهم است/ تحولاتی را در مقابله با داعش در سوریه شاهدیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,استفان دی میستورا

استفان دی‌میستورا صبح روز دوشنبه بعد از دیدار با حسین جابری‌انصاری معاون وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد:‌ امروز تغییرات عمده‌ای در صحنه سیاسی و نظامی سوریه ایجاد شده از جمله در ارتباط با مقابله و مبارزه با گروه‌های داعشی و جبهه النصره شاهد اقدامات و تحولاتی هستیم.

به گزارش ایسنا، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با بیان این‌که امروز در دیدار با آقای انصاری گفت‌وگوهای خوبی داشتیم و در ارتباط با اهمیت گام‌هایی که در آینده باید برای حل بحران سوریه برداشته شود رایزنی و گفت‌وگو انجام دادیم به برگزاری نشست آستانه و ژنو در طی هفته‌های آینده اشاره کرد و افزود:‌ یکی از مهم‌ترین موضوعات برای مردم سوریه کاهش خشونت است و گفت‌وگوهایی در این زمینه صورت گرفت. ما معتقدیم که نشست آستانه می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

 

وی هم‌چنین به برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر شهریورماه اشاره کرد و گفت:‌ در این نشست بازیگران مهم بین‌المللی حضور پیدا خواهند کرد و یکی از موضوعاتی که مورد بحث قرار خواهد گرفت مساله سوریه است و بعد از آن نشست ژنو را داریم که یک فرایند سیاسی است و قرار است در اکتبر برگزار شود. 

 

این دیپلمات سازمان ملل با بیان این‌که همه این موضوعات با یکدیگر در ارتباط هستند و امیدواریم باعث ایجاد نقطه عطفی در حل بحران سوریه باشند، تصریح کرد:‌ در این دیدار در مورد مسائل انسان‌دوستانه از جمله بحرانی که در فوعه و کفریا در حال رخ دادن است صحبت کردیم و بر اهمیت ارائه کمک‌های انسانی به مردم این منطقه تاکید کردیم.

 

وی هم‌چنین به نقش ایران در حل بحران سوریه و دیگر بحران‌های موجود در منطقه اشاره کرد و گفت:‌ ایران کشور مهمی است و دارای نفوذ فراوانی در این حوزه هست. بنا بر این گفت‌وگو با ایران به عنوان یکی از بازیگران این عرصه حائز اهمیت است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------