آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های…

روحانی :اعضای سازمان همکاری اسلامی درباره فشار بر میانمار اتفاق نظر دارند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

رئیس جمهور کشورمان گفت: همه کشورهای اسلامی شرکت کننده در نشست، درباره لزوم کمک به آوارگان و ایجاد فشار بر دولت میانمار برای توقف نسل کشی اتفاق نظر داشتند.

به گزارش مهر، رییس جمهور کشورمان که به منظور شرکت در اولین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری به قزاقستان سفر کرده بود، پس از شرکت در این اجلاس و نیز نشستی ویژه برای بررسی وضعیت مسلمانان میانمار، یکشنبه شب وارد تهران شد.

 

حجت الاسلام حسن روحانی در فرودگاه مهراباد مورد استقبال معاون اول رییس جمهوری و ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل قرار گرفت.

 

رییس جمهور که به دعوت رسمی رییس جمهور قزاقستان به آستانه سفر کرده بود، علاوه بر شرکت در این اجلاس، با روسای جمهور قزاقستان، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان و ونزوئلا نیز دیدار و در خصوص مهمترین مسائل در روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی با آنان گفتگو کرد.

 

روحانی در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این اولین نشست سران سازمان همکاری اسلامی با موضوع علم و فناوری بود، گفت: علم و فناوری برای پیشرفت کشورها، قدرت کشورهای اسلامی و حل معضلات دنیای اسلام اهمیت زیادی دارد.

 

وی اضافه کرد: علت اینکه در گذشته جهان اسلام توانسته بود دانشمندان بزرگ را جذب و تولید علم کند این بود که با اهالی علم، تعامل و تسامح داشت لذا در سخنرانی خود در اجلاس نیز تاکید داشتم تعامل، تسامح و تعاون به عنوان سه رکن "اعتدال اسلامی"، رمز اعتلای علمی و فناوری در گذشته و آینده جهان اسلام است.

 

رییس جمهور با اشاره به برگزاری نشست ویژه سران سازمان همکاری اسلامی درباره میانمار اظهارداشت: اگر چه فرصت زیادی برای بحث وجود نداشت اما همه کشورهای شرکت کننده در نشست، درباره لزوم کمک به آوارگان و ایجاد فشار بر دولت میانمار برای توقف نسل کشی اتفاق نظر داشتند.

 

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار با سران پنج کشور شرکت کننده در این اجلاس تصریح کرد: در دیدار با رییس جمهوری ترکیه، به بررسی پنجره جدیدی که در روابط دو کشور گشوده شده، پرداختیم. روابط با ترکیه امروز بسیار گسترده است و عرصه جدیدی نیز در همکاری های امنیتی و نظامی دو کشور فراهم آمده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------