آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش ایران به بیانیه پایانی اجلاس وزرای‌خارجه اتحادیه عرب



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , بهرام‌ قاسمی

بهرام‌ قاسمی بیانیه پایانی یکصد و چهل و ششمین اجلاس وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره و اظهارات نمایندگان امارات و کویت پیرامون جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را مردود خواند و اینگونه موضع گیری‌ها را ناشی از اغراض سیاسی و عدم درک واقعیت های تاریخی دانست. 

به گزارش خبرآنلاین، قاسمی همچنین با رد اتهام‌های بی اساس نماینده کویت به کشورمان در این نشست افزود: به نظر می‌رسد تکرار این گونه اتهام‌های نخ نما با توجه به فضای تنش آلود نشست روز گذشته اتحادیه عرب، بیشتر برای انحراف اذهان عمومی از واقعیت‌های موجود باشد.

 

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان تصریح کرد: بیانیه صادره مصداق بارز دخالت در امور داخلی دیگر کشورها است و ما ضمن تاکید بر اقدامات قانونی و مشروع در قلمرو سرزمینی خود، طرح اینگونه ادعا‌ها در خصوص جزایر ایرانی را شدیدا محکوم و مفاد آن را کاملا رد می‌کنیم.

 

وی افزود: این گونه موضع گیری‌های نسنجیده موجب بروز شکاف‌های هرچه بیشتر در میان کشورهای منطقه و تاخیر در همکاری‌های هدفمند منطقه ای خواهد شد و تاثیر دیگری نداشته و نخواهد داشت.

 

قاسمی تاکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای حوزه خلیج فارس، رعایت حُسن همجواری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و توجه به واقعیت‌های تاریخی و حقوقی و شرایط حساس کنونی منطقه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------