آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

فارین پالیسی مدعی شد: واشنگتن گزینه مذاکره برای آزادی شهروندان آمریکایی را بررسی می‌کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,پرچم آمریکا

نشریه فارین پالیسی به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دولت آمریکا در حال ارزیابی گزینه‌هایی برای آزادی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران است.

به گزارش ایسنا، به نوشته نشریه فارین پالیسی، دو منبع آگاه گفته‌اند که دولت آمریکا در حال بررسی گزینه‌هایی، شامل اقدامات تنبیهی برای تحت فشار قرار دادن ایران در خصوص آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران و رایزنی از طریق یک مذاکره‌کننده میانجی برای امکان تبادل زندانیان است.

 

این منابع مشخص نکرده‌اند که کدام دولت خارجی ممکن است نقش میانجی را ایفا کند و اینکه آیا اتباع ایرانی بازداشت شده در آمریکا یا دیگر کشورها بخشی از این تبادل احتمالی زندانیان هستند یا خیر.

 

دولت آمریکا تا کنون به سوالات درباره این خبر پاسخی نداده است.

 

این نشریه مدعتی شد که دست یافتن به آزادی تمام یا تعدادی از شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران می‌تواند به کاهش تنش‌ها میان دو کشور که از زمان روی کار آمدن ترامپ تشدید شده است، کمک کند. رییس جمهور آمریکا که ماه آینده با یک ضرب‌الاجل برای تایید دوباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای روبروست، بارها گفته است که میل دارد از این توافق خارج شود.

 

کریم سجادپور، یک کارشناس ارشد در اندیشکده بنیاد کارنگی گفت: کاخ سفید که تا کنون تمایل کمی برای گفت‌وگو با تهران نشان داده است، می‌تواند برای مذاکره درباره آزادی شهروندان آمریکایی از طریق کشوری ثالث همچون عمان وارد عمل شود که پیش از این نیز به شروع مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی کمک کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------