آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

انتقاد برنی سندرز درباره خروج از برجام: کشورها ها چرا باید با رئیس جمهور بی ملاحظه آمریکا توافق کنند؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,برنی سندرز

نماینده ی ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا از دولت آمریکا خواست رویکردش را در قبال ایران تغییر دهد.

به گزارش صداوسیما سناتور برنی سندرز، نماینده ی ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا در گفتگو با نشریه اینترسپت تاکید کرد عربستان سعودی هم پیمان آمریکا نیست زیرا پایه گذار شبکه های تروریستی در دنیاست و تروریست ها را تامین مالی می کند. سناتور سندرز همچنین از دولت آمریکا خواست رویکردش را در قبال ایران تغییر دهد.

 

پایگاه اینترنتی هیل نوشت: سناتور آمریکایی برنی سندرز از سیاست خارجی ترامپ خصوصاً درباره خروج احتمالی از توافق هسته ای با ایران (برجام) شدیداً انتقاد کرد و گفت، کشورهای دیگر به این فکر خواهند کرد چرا باید با آمریکا که «رئیس جمهوری بی ملاحظه و کنگره ای غیر مسئول» دارد مذاکره و توافق کنند؟

 

سناتور دموکرات آمریکا برنی سندرز گفت: «از همکاران خود و همه مردم آمریکا می خواهم تا توافق هسته ای (با ایران) را حفظ کنند، ما باید از این توافق محافظت کنیم. پرزیدنت ترامپ نشانه هایی از نیت خود مبنی بر خروج از این توافق را نشان داده است، همان طور که از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد بدون اینکه عواقب آن را در نظر بگیرد. خروج از توافق هسته ای با ایران اشتباه است».

 

سندرز از دولت اوباما تمجدید کرد و مذاکره و توافق با ایران بر سر مسائل هسته ای را «رهبری واقعی» و «قدرت حقیقی» آمریکا نامید.

 

سندرز گفت خروج آمریکا از توافق برجام این سئوال را در ذهن کشورهای دیگر ایجاد می کند که چرا باید با آمریکا آن هم با «رئیس جمهوری بی ملاحظه و یک کنگره غیر مسئول» مذاکره و توافق کنند؟

سندرز تاکید کرد، بر خلاف سیاست «اول آمریکا» ترامپ، آمریکا باید سیاست خارجی خود را بر مبنای همکاری با دیگر بنا کند.

 

سندرز از دیدگاه های نژادپرستانه ترامپ در خصوص حادثه شارلوتزویل نیز انتقاد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------