آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آنها فقط به فکر منافع خودشانند

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات…

بازرگانان انتخابات ایران را دنبال می‌کنند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,انتخابات

شبکه سی‌ان‌بی‌سی با اشاره به رقابت های انتخاباتی در ایران گزارش داد: بازرگانان از نزدیک انتخابات ریاست جمهوری را دنبال می‌کنند، زیرا تغییر در سیاست‌های ایران می‌تواند بر بازار جهانی نفت تاثیرگذار باشد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی‌ان‌بی‌سی، میلیون ها ایرانی درحالی قرار است روز جمعه برای شرکت در  انتخابات پای صندوق‌های رای بروند که بازرگانان این انتخابات را به دلیل توافق هسته‌ای و صادرات نفت از نزدیک دنبال می‌کنند.

 

در زمان اجرای توافق هسته ‌ای و گروه 1+5 در ژانویه 2016 که منجر به رفع تحریمهای تهران در ازاء محدودیت برنامه‌ای هسته‌ای این کشور شده است، توانسته صادرات نفت خود به بازارهای جهانی را دو برابر کند.

 

این صادرات، در صورتی که توافق هسته ای تحت ریاست جمهوری آینده تضعیف یا متوقف شود می‌تواند در خطر قرار بگیرد. هرچند تمام نامزدهای این انتخابات، شامل حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران و ابراهیم رئیسی رقیب اصلی وی از میان اصولگرایان گفته اند که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را حفظ خواهند کرد.

 

هلیما کرافت رئیس بخش استراتژی کالا در بازارهای سرمایه آربی‌سی(یک بانک سرمایه‌گذاری جهانی) معتقد است که روی کار آمدن رئیسی از سیاست‌های منطقه ای ایران حمایت می‌کند، سیاست‌هایی که درحال حاضر نیز منجر به افزایش تلاش‌ها در واشنگتن برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران شده است.

 

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، اقتصاد اصلی‌ترین موضوع کارزار انتخاباتی در میان نامزدهای ریاست جمهوری ایران است.

 

هرگونه اقدامی از سوی پیروز این انتخابات که بیان کننده این باشد که منافع اقتصادی برجام ارزش ادامه آن را به شکل کنونی ندارد، خطر کناره‌گیری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از این توافق را افزایش می‌دهد.

 

هرچند رئیس‌جمهور آمریکا که بارها از توافق هسته ای انتقاد کرده و گفته بود از آن کناره‌گیری خواهد کرد، لحن خود را نرم‌تر کرده و به طور همزمان تمرکز خود را روی موضوعات غیرهسته‌ای قرار داده است. واشنگتن اعلام کرد که سیاست خود را در قبال تهران بازبینی می‌کند.

 

هلیما کرافت در ادامه تصریح کرد: ما براین باوریم که ریسک اصلی در بازار جهانی نفت افزایش شبکه‌های ایران نیست، بلکه کم شدن آن به دلیل تحولات منطقه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------