آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

انتخابات ایران آزمونی در حمایت از توافق هسته‌ای است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,نتخابات

یک روزنامه آمریکایی نوشت: مردم ایران در حالی برای انتخابات رئیس‌جمهور آینده خود رای می‌دهند که این انتخابات از نگاه غرب یک آزمون در حمایت از توافق هسته‌ای است.

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز،‌ ایرانی‌ها روز جمعه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق‌های رای رفتند. مردم تهران حتی از دوره قبل یعنی انتخابات 2013 حضور پررنگ‌تری داشته‌اند.

 

رقابت اصلی میان حسن روحانی رئیس جمهور میانه‌رو ایران و ابراهیم رئیسی است که فرد تندرو به شمار می‌آید. غرب این انتخابات را به عنوان آزمونی برای پشتیبانی از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 می‌داند که به رفع تحریم‌های ایران در ازاء محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور منجر شد.

 

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: آقای رئیسی برای پیروزی نیازمند حضور محکم و گسترده افرادی است که کمتر در مناطق مرفه زندگی می‌کنند و به علاوه کسانی که روی ایدئولوژی تمرکز بیش‌تری دارند. هر دو نامزد در جریان کارزار انتخاباتی‌شان وعده بهبود وضعیت اقتتصادی را داده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------