آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

رئیس‌جمهور فرانسه: سفر فابیوس، آزمونی برای ایران است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,فرانسوا اولاند

فرانسوا اولاند، سفر روز چهارشنبه وزیر خارجه این کشور به تهران را "آزمونی برای ایران" بعد از توافق توصیف کرد و گفت: فابیوس نماینده فرانسه است و نحوه استقبال از او در تهران، ملاک ارزیابی ما از عملکرد ایران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند گفت: « فابیوس نماینده فرانسه است و شیوه که او مورد پذیرش قرار می گیرد برای ما ملاک ارزیابی عملکرد ایران خواهد بود .»

رئیس جمهور فرانسه آشکارا به حملات علیه وزیر امور خارجه این کشور اشاره کرد. محافظه کاران ایران در روزهای اخیر از لوران فابیوس به علت مواضع سخت گیرانه در مذاکرات هسته ای منجر به توافق وین انتقاد کرده اند.

اولاند همچنین بر نقش ایران در برقراری صلح در خاوردور و خاورنزدیک اشاره کرد و گفت: « ما انتظار داریم رئیس جمهور ( حسن ) روحانی اکنون ثابت کند که ایران می تواند زمینه را برای حل بحران های جدی منطقه به ویژه سوریه فراهم کند .»

به گفته اولاند، « ایران باید کشوری باشد که در یافتن راه حل برای مسائل منطقه ای از جمله لبنان و همچنین سوریه، یمن و بحرین نقش ایفا کند .»

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به اینکه « بدون تردید در ماه های آینده به لبنان سفر می کند » ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور این کشور در نهایت انتخاب شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد توافق هسته ای امضا شده بین ایران و قدرت های بزرگ را تصویب و راه را برای لغو تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی باز کرده است. این دور نما گرایش اقتصادی کشورهای غربی را به بازار ایران سبب شده است.

لوران فابیوس که در مذاکرات درباره پرونده هسته ای ایران به عنوان مخالف به حساب می آمد این احتمال را که سر سختی او به ضرر شرکت های فرانسوی در دسترسی به بازار ایران باشد رد کرده است.

بازار ایران با حدود هشتاد میلیون جمعیت به عنوان فرصتی بزرگ برای شرکت های بزرگ فرانسوی از جمله شرکت های خودرو سازی پژو و رنو و شرکت نفتی توتال به حساب می آید.

بر اساس گزارش سنای فرانسه مبادلات تجاری فرانسه با ایران بر اثر تحریم ها علیه جمهوری اسلامی در سال 2013 به 500 میلیون یورو سقوط کرد. این رقم سال 2004 هشت برابر این رقم بود.

اخبار سیاست خارجی - نسیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------