آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

نمایندگان به توافق ایران متمایل شده اند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,توافق هسته ای

کریس وان هالن(Chris Van Hollen) نماینده دموکرات روز پنج شنبه بیانیه ای در حمایت از توافق هسته ای به دست آمده بین قدرت های جهانی و ایران منتشر کرد.

 وان هالن که یکی از هواداران قدرتمند اسرائیل و یکی از افرادی است که در رهبری کنگره آینده درخشانی در انتظار او است،‌ از توافق هسته ای حمایت کرده است و همین مسئله می تواند نقش مهمی در مبارزه شدید درباره چگونگی مقابله با ایران برای جلوگیری از دستیابی این کشور به بمب اتم باشد.

افینگتون پست نوشت: حمایت از توافق هسته ای ایران در کنگره در حال افزایش است.

به گزارش فرهیختگان آنلاین، جو کرینکیون در تحلیلی برای این روزنامه آمریکایی نوشت: کریس وان هالن(Chris Van Hollen) نماینده دموکرات روز پنج شنبه بیانیه ای در حمایت از توافق هسته ای به دست آمده بین قدرت های جهانی و ایران منتشر کرد.

 

وان هالن که یکی از هواداران قدرتمند اسرائیل و یکی از افرادی است که در رهبری کنگره آینده درخشانی در انتظار او است،‌ از توافق هسته ای حمایت کرده است و همین مسئله می تواند نقش مهمی در مبارزه شدید درباره چگونگی مقابله با ایران برای جلوگیری از دستیابی این کشور به بمب اتم باشد.

در میانه حملات مبالغه آمیز به توافق هسته ای، بیانیه وان هالن بر مبنای فصاحت و خردورزی او است. در بخشی ا از این بیانیه آمده است: من به این نتیجه رسیده ام که این توافق، به نفع منافع ملی آمریکا و همه متحدان ما از جمله اسرائیل است. این توافق بهترین مسیر برای رسیدن به هدفمان است که می خواستیم هرگز ایران به بمب اتم دست نیابد.

هالن درست می گوید. این توافق فعالیت های هسته ای ایران را به شدت محدود می کند و این محدودیت با بازرسی های دائمی و رژیم نظارتی همراه است. کارشناسان با این دیدگاه موافقند که اگر ایران برای فریبکاری تلاش کند، ما مچ آنها را خواهیم گرفت. ایران همچنین به طور دائم از ساختن بمب اتم منع شده است.

 

اگر ایران تلاش کند در طول این توافق، فریبکاری کند و یا این که20 یا 25 سال بعد از این توافق طفره برود، در آن زمان ما هم می توانیم از ابزارهای نظامی و هم دیپلماتیک برای مهار ایران استفاده کنیم.

بیانیه ای شبیه بیانیه هالن، از سوی نانسی پلوسی نیز منتشر شده است که به شدت از این توافق حمایت می کند. برخی دموکرات ها همچون دیوید پرایس، دان کیلدی (Dan Kildee)و ساندر لوین(Sander Levin) که یهودی نیز هستند، از توافق هسته ای با ایران حمایت کرده اند. لوین گفته است،‌ من به این دلیل با توافق هسته ای ایران موافقم که اگر ایران به تسلیحات هسته ای دست نیابد، اسرائیل، منطقه و همه جهان بسیار امن تر خواهد بود. من معتقدم که این توافق، بهترین راه برای دستیابی به این هدف بوده است.

پرایس نیز اظهار داشت: من معتقدم که این توافق می تواند از تبدیل شدن ایران به یک کشور دارنده تسلیحات هسته ای جلوگیری و جهان را به مکانی امن تر تبدیل کند. کیلدی هم گفته است: برای من کاملا روشن است که این توافق بهترین مسیر رو به جلو است.

هالن یکی از نمایندگان مورد احترام در رهبری دموکراتیک مجلس نمایندگان است و در حال حاضر قصد دارد از ایالت مریلند، نامزد انتخابات سنا شود.

اخبار سیاست خارجی - فرهیختگان

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------