آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

دیدارهای خصوصی اوباما با 80 نماینده کنگره



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آسوشیتدپرس گزارش کرد که با جلسات مداوم خصوصی و عمومی دولت با نمایندگان کنگره، هم‌اکنون «باراک اوباما» به هدف خود برای جلب حمایت دموکرات‌های کنگره برای برجام نزدیک شده و بسیاری از دموکرات‌ها از این توافق ابراز رضایت کرده‌اند..

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که مصمم است تا حمایت از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه‌ آلمان) را جلب کند، به شدت در حال تاخت و تاز به سوی دموکرات‌ها است تا حمایت آنها را در کنگره جلب کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، تعداد انگشت‌شماری از دموکرات‌های کلیدی کنگره با لابی‌های شخصی هفته گذشته اوباما در کاخ سفید مشتاق شدند که از توافق هسته‌ای ایران حمایت کنند و این بخشی از کمپین تمام عیار دولت آمریکا از زمان اعلام توافق هسته‌ای ایران و 1+5 در 14 ژوئیه (23 تیرماه) تاکنون می‌باشد.

طبق این گزارش، شمار دیگری از دموکرات‌های کنگره نیز نشانه‌هایی از خود بروز دادند مبنی بر آنکه تمایل به حمایت از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را دارند و گروه دیگری از دموکرات‌های کنگره هنوز موضع خود را در اینباره اعلام نکرده‌اند و منتظر رأی‌گیری درباره متن برجان در ماه سپتامبر سال جاری میلادی هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون با بیش از 80 نماینده کنگره یا به صورت فردی یا به صورت گروههای کوچک درباره توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده است و اوباما نیز در صدد است روز چهارشنبه هفته جاری در دانشگاه آمریکا در واشنگتن درباره توافق هسته‌ای ایران سخنرانی کند.

وی از طرف دیگر میزبانی یک مهمانی در کاخ سفید با حضور یکصد نفر از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا را نیز برعهده دارد.

آسوشیتدپرس به دیگر اقدامات دولت اوباما در حمایت از برجام اشاره کرد و نوشت، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز به کنگره سفر و از نمایندگان برای شرکت در یک ضیافت صبحانه در رصدخانه نیروی دریایی آمریکا دعوت کرد.

کابینه و مقامات دولت آمریکا با بیش از 175 نماینده کنگره صحبت کرده‌اند و «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز قرار است در هفته جاری برای نمایندگان کنگره جلسه توجیهی برگزار کند.

طبق این گزارش، تبادل نظر اخیر «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا با «استنی هویر» رهبر شماره 3 دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا نمایانگر تلاش دولت اوباما برای متقاعد کردن دموکرات‌های کنگره است.

این تلاش‌های بیش از حد دولت اوباما در شرایطی است که جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند تا حمایت دموکرات‌ها را علیه توافق هسته‌ای ایران و 1+5 جلب کنند تا اوباما نتواند رأی آنها را وتو کند. اوباما به حمایت 34 عضو سنا و 146 عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیاز دارد تا کنگره نتواند حق وتو وی را سلب کند.

طبق این گزارش، چندین نفر از دموکرات‌ها بعد از شنیدن استدلال‌‌های اوباما درباره توافق، به سوی حمایت از اوباما در این زمینه سوق پیدا کردند.

«دان کلایدی» نماینده ایالت «میشیگان» که حمایت خود از برجام را اعلام کرده است، می‌گوید که اوباما به همان اندازه مذاکره‌کنندگان درباره توافق اطلاع دارد.

«رائول گریجالوا» نماینده آریزونا می‌گوید که توضیحات محکم دولت اوباما از توافق، بر مواضع دموکرات‌ها در کنگره کمک می‌کند.

«جرولد نادلر» نیز که نماینده یهودیان در کنگره است و دیدار تک نفری با اوباما داشته است، گفت: رئیس‌جمهور استدلال‌ موثری آورده است اما هنوز سوالاتی دارم.

وی در نشستی در کاخ سفید گفت که اوباما اعتراف کرده است که توافق با ایران کامل نیست و ایران همچنان یک دولت «نفرت‌انگیز» دارد.

اخبار سیاست خارجی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------