آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

طرفداران توافق هسته ای در 80 شهر جهان راهپیمایی می کنند



ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به راهپیمایی روز شنبه کمپین طرفداران صلح در 80 شهر جهان گفت این اقدامی عالی در جهت حمایت از توافق هسته ای است.

حامیان صلح و توافق هسته ای روز شنبه (24 مرداد) در 80 شهر جهان در حمایت از توافق هسته ای اخیر ایران و گروه 1+5 راهپیمایی می کنند.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به راه اندازی کمپین طرفداران صلح از سوی آمریکایی های ایرانی تبار می نویسد این کمپین و فراخوان فیسبوکی قصد دارد یک راهپیمایی جهانی در روز شنبه برگزار کند.

حامیان این کمپین می گویند در آستانه رای گیری کنگره آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران، اقدام آنها لابی های طرفدار جنگ در آمریکا را هدف گرفته است.


شادمانی شبانه ماه گذشته مردم تهران پس از اعلام توافق نهایی هسته ای

اخبار,اخبار سیاست خارجی,طرفداران توافق هسته ای

 
ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به راهپیمایی روز شنبه کمپین طرفداران صلح در 80 شهر جهان گفت این اقدامی عالی در جهت حمایت از توافق هسته ای است.

خبرگزاری فرانسه می نویسد معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری ایران نیز با گذاشتن لینک این کمپین در صفحه فیسبوک خود حمایت خود را از این اقدام نشان داده و نوشته است این موضوع به صلح و ایجاد جهانی امن تر و آرام تر کمک خواهد کرد.

حامیان توافق هسته ای قرار است در شهرهایی چون نیویورک، ملبورن، توکیو، پاریس و اوتاوا راهپیمایی کنند.

بانیان این کمپین می گویند اقدام آنها مستقل بوده و تحت تاثیر هیچ گروه و حزب خاصی قرار ندارد و هدف آنها تنها تحقق صلح و حمایت از توافق هسته ای به منظور ایجاد یک جهان امن تر است.

راهپیمایی طرفداران توافق هسته ای در سرتاسر جهان یک ماه پس از توافق تاریخی ایران و گروه 1+5 در 14 جولای (یک ماه پیش) صورت می گیرد.

 

کنگره آمریکا قرار است تا 17 سپتامبر (یک ماه دیگر) درباره این توافق رای گیری کند و جمهوریخواهان کنگره گفته اند به این توافق رای منفی خواهند داد.

حزب جمهوریخواه به شدت از توافق هسته ای با ایران انتقاد کرده و این توافق را عقب نشینی فاحش دولت اوباما در برابر خواست های ایران و تضعیف امنیت اسراییل مهم ترین متحد منطقه ای آمریکا در خاورمیانه می داند.

هنوز مشخص نیست  مخالفان توافق تا چه میزان بتوانند رای و نظر اعضای دموکرات کنگره را با خود همراه کنند ، اما بیشتر اعضای دموکرات کنگره از این توافق حمایت کرده اند.

اوباما تهدید کرده است در صورت رد این توفق از سوی کنگره آن را وتو می کند . در صورت وتوی مصوبه کنگره از سوی اوباما این توافق برای بار دوم به منظور رای گیری به کنگره خواهد رفت و در صورت رای دو سوم اعضای کنگره به رد این توافق ، وتوی اوباما بی اثر خواهد شد.

کسب دو سوم آرای کنگره نیازمند جلب نظر بخشی از اعضای دموکرات کنگره است. ناظران احتمال کسب چنین رایی از سوی جمهوریخواهان مخالف توافق را بسیار سخت می دانند.


اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------