آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

کمیته ملی دموکرات‌ها قطعنامه حمایت از برجام را تصویب نکرد



اخبار,اخبار بین الملل,جیمز زوگبی

رئیس کمیته ملی دموکرات‌های آمریکا در اجلاس تابستانی اعضا از رأی‌گیری در خصوص قطعنامه حمایت از توافق هسته‌ای ممانعت کرد.

در حالی که جمهوری‌خواهان برای «نه» گفتن به برجام، یکصدا، متحد و مصم‌اند، هر روز صدایی متفاوت از اردوگاه هم‌حزبی‌های دموکرات اوباما شنیده می‌شود.

بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، امروز اعضای کمیته ملی دموکرات‌های آمریکا در اجلاس تابستانی خود قصد داشتند قطعنامه‌ای در حمایت از تلاش های اوباما در انعقاد توافق هسته‌ای و پشتیبانی از برجام امضاء کنند که خانم «دبی وسرمان‌شولتز» رئیس کمیته، مانع از انجام این کار شد.

وسرمان یهودی در انتخابات سال 2008، از طرفداران سرسخت اوباما بود ولی این روزها بر سر برجام با متحد سیاسی پیشین اختلاف پیدا کرده است.

«جیمز زوگبی» از تهیه‌کنندگان پیش‌نویس قطعنامه حمایتی و معاون کمیته، پس از روبرو شدن با مخالفت رئیس کمیته، دست به کار شد و این بار پیش‌نویس نامه‌ای حمایتی را نوشت و از تعداد قابل‌توجهی از اعضاء امضاء گرفت.

زوگبی پس از جمع شدن امضاها گفت: «ما می‌خواستیم حمایت خود از رئیس‌جمهور را نشان دهیم. بهترین راهی که برای این کار پیدا کردیم، امضای یک نامه از سوی اعضاء (کمیته ملی دموکرات‌ها) بود و اکثریت قریب به اتفاق اعضاء آن را امضاء کردند.»

این چهره دموکرات افزود: «این همان اوبامایی است که در انتخابات ریاست‌جمهوری 2008 برگزیدیم و گفته بود «من دیپلماسی را به جای درگیری انتخاب می کنم» و این کار را کرد.»

برخی از اعضای کمیته دموکرات‌ها از این تصمیم خانم وسرمان ناخشنود شده‌اند و به خبرنگار واشنگتن‌پست گفته‌اند که وی باید به وفاداری خود به اوباما پایبند می‌ماند و نباید در این قضیه، تمایلات سیاسی شخصی را دخیل می‌کرد.

بخش‌هایی از متن نامه‌ای که در این نشست به جای قطعنامه امضاء شد به این شرح است: «ما این حقیقت را به رسمیت میشناسیم که برخی با حسن نیت، ملاحظاتی را در خصوص اجزای برجام مطرح کرده‌اند ولی اعتقاد داریم که شما (باراک اوباما) و اعضای مهم دولت شما، به طورت موثر و محترمانه به این ملاحظات و نگرانی‌ها پاسخ داده‌اید. بنابراین ما در حمایت از برجام به شما می‌پیوندیم و آن را بهترین راه برای تأمین امنیت خود و متحدانمان و تأمین صلح بین‌الملل می‌دانیم.»

اخبار سیاست خارجی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------