آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نماینده امریکایی علیه سردار سلیمانی



اخبار سیاست خارجی,خبر های سیاست خارجی,استیو راسل

 

نماینده امریکایی علیه سردار سلیمانی
این مرد مدعی روابط مالی ایران با تروریسم است

"استیو راسل" نماینده جمهوریخواه ایالت اوکلاهاما برای اولین بار به کنگره امریکا پیشنهاد کرده تا طرح قانون شفافیت روابط مالی ایران با تروریسم را به تصویب رساند.

روزنامه "تایمز اسرائیل" با انتشار این خبر افزوده است:" ین طرح با ارجاع به کمیته روابط خارجی مجلس در سطح کمیته تصویب شد و پس از بررسی و تایید در کمیته مالی، 13 ژانویه در مجلس نمایندگان به رای جمعی گذاشته شد؛ ولی به علت آنکه شمار زیادی از نمایندگان در آن رای گیری غایب بودند، "پل رایان،" رئیس جمهوری‌خواه مجلس، رای گیری را باطل کرد تا در روز دیگری انجام شود.

 

این طرح سه‌شنبه گذشته دوم فوریه با 245 رای مثبت در برابر 181 رای منفی به تصویب رسید، در صورتی که این مصوبه به امضای "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا برسد، رفع تحریم‌های ایران را از سوی وی دشوار می‌کند.  استیو راسل که همچنان به تلاش برای محدودسازی لغو تحریم‌های ایران ادامه می‌دهد، مدعی شد: رئیس جمهور باید این اطمینان را به کنگره بدهد تا دارایی‌های آزاد شده ایران، از سوی این کشور در اعمال خلاف حقوق بشر، تامین مالی تروریسم و تهیه سلاح کشتار جمعی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد".

به گزارش خرداد، راسل در ادامه گفت: ما از اوباما فقط ارائه پاسخ روشن و دقیق می‌خواهیم. به عنوان مثال تعدادی از بانک‌های ایران به تامین مالی گروه‌های تروریستی متهم و در فهرست تحریم‌شدگان قرار داشتند. مدارک و اسنادی ارائه شد که ارتباط این بانک‌ها را با گروه‌های تروریستی تکذیب می‌کرد و از فهرست تحریم خارج شدند. ما به دنبال ارائه مدارکی از این دست برای تمام بخش‌های تحت تحریم ایران هستیم. قصد نداریم با بی‌عدالتی ایران را مورد تحریم قرار دهیم، اگر به نمایندگان کنگره ثابت شود ایران پول‌های دریافت شده را صرف حمایت از تروریسم نمی‌کند، مخالفتی با آزادسازی اموال نخواهند داشت.

کاخ سفید با نظر راسل مخالف است زیرا ارائه مدارک مستند برای لغو تحریم هر بخش از فعالیت‌های مالی ایران را مانعی بر سر راه اجرایی شدن برجام می‌داند.

یکی از بندهای این طرح آن است که رئیس جمهور آمریکا را ملزم می‌کند به کنگره تضمین دهد که نهادهای مالی ایرانی مانند بانک ملی و بانک سپه پیش از خارج شدن از فهرست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا آگاهانه به سپاه پاسداران، عوامل آنها و همچنین به سازمان های تروریستی و وابستگان آنها کمک نکرده اند.

این روزنامه اسرائیلی اشاره کرد که است که راسل اولین نامی را در طرحش آورده است اسم سردار قاسم سلیمانی فرمانده شاخه برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. راسل مدعی شده که سردار سلیمانی مسئول مرگ سربازان امریکایی در عراق به دلیل کاربرد مواد منفجره بوده است ! او مدعی شده که به دلیل دفاع از خون همقطارانش در عراق مصرانه علیه سردار سلیمانی اقدام خواهد کرد.

راسل اصالتا اهل اوکلاهاما است و پیش از ورود به سیاست 21 سال در ارتش امریکا خدمت کرده است. او هم جنین ماموریت هایی در عراق و افغانستان داشته است  و خواستار آن است تا سازوکار نظارت برای اجرای برجام و بررسی تخلفات حتمالی ایران سخت گیرانه تر باشد.

اخبار سیاست خارجی - خرداد

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------