آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

افزایش حملات هکرهای ایران، چین و کره شمالی علیه امریکا در یکسال اینده



اخبار,خبر های سیاست خارجی,هکرها

 

یک شرکت امنیت سایبری پیش بینی کرد
افزایش حملات هکرهای ایران، چین و کره شمالی علیه امریکا در یکسال اینده

شرکت امنیت سایبری "کراود استریک" در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده که هکرهای ایرانی علاوه بر منافع امریکا اهداف عربستان سعودی را نیز هدف حمله قرار خواهند داد.

به گزارش خرداد، این شرکت مدعی شده که هکرهای مذکور از سوی دولت های این کشورها مورد حمایت قرار می گیرند و در این باره می نویسد:"پس از افزایش تنش ها و گمانه زنی ها به دنبال هک شدن حساب های کارمندان بخش مدیریت کارکنان دولت آمریکا درسال 2015 میلادی ایالات متحده و چین محبور به سازش درباره مسئله جاسوسی آنلاین شده اند و پیمان نامه صلح دو طرفه را در عرصه سایبری و مسائل مرتبط با اینترنت با یکدیگر امضا کرده اند. با این حال، از دید "کراود استریک" این پیمان تاثیر بسیار اندکی بر کاهش فعالیت های سایبری جین علیه امریکا خواهد داشت. این شرکت در گزارش خود هشدار می دهد:"بعید است که چین به طور کامل فعالیت های تهاجمی سایبری خود را متوقف کند شواهد نشان می دهند که تا سال 2016 میلادی آن کشور مسیر جدیدی را برای رهبری هکرها در پیش خواهد گرفت. به نظر می رسد که تغییر اهداف سایبری چین را نگران خواهد کرد".

این شرکت پیش بینی می کند که انگیزه مهم چین برای حملات سایبری علیه منافع امریکا علاوه بر جاسوسی و کسب اطلاعات با انگیزه های تجاری و اقتصادی صورت گیرد. در گزارش می آید:"شکاف فناوری و رشد چشمگیر اقتصادی به همراه لزوم کنترل مخالفان سیاسی در داخل چین و مانورهای ارضی آن کشور در کشورهای همسایه و مناطق آبی تحت اختلاف همگی عواملی هستند که چین را به تقویت قابلیت های سایبری ترغیب می کنند".

در بخش دیگری از این گزارش درباره فعالیت های سایبری ایران آمده است:"احتمال استفاده از قابلیت های سایبری توسط ایران افزایش می یابد. هم چنین انتظار می رود که این موضوع سبب تقویت توان ایران برای مقابله با دشمنان منطقه ای اش از جمله عربستان سودی و متحدان آن شود. احتمال آن وجود دارد که عملیات جاسوسی سایبری داخلی علیه منافع ملی امریکا از سوی هکرهای ایرانی افزایش یابد".

این گزارش هم چنین هشدار داده که هکرهای ایرانی ممکن است برای دستیابی به اطلاعاتی به منظور پر کردن شکاف های اطلاعاتی در حوزه های استراتژیک سیاسی، اهداف نظامی و جزئیات ماموریت های امریکا اقدامات سایبری تهاجمی را سازماندهی کنند".

بخش دیگری از این گزارش به کره شمالی و شک و تردیدها درباره پیشرفت سایبری آن کشور اختصاص دارد. "کراود استریک" در این باره می نویسد:"در حالی که کره شمالی دست کم از سال 2009 میلادی درگیر از حملات سایبری بوده است و فعالیت هایی از سوی آن کشور شناسایی شده اند شواهد نشان می دهند که در سال 2015 میلادی آن کشور اعتماد به نفس بیش تری برای استفاده از این اهرم عملیاتی پیدا کرده است. به نظر می رسد که در اینده اقدامات تهاجمی کره شمالی برای افزایش موقعیت مالی بیش تر شود".

اخبار سیاست خارجی - خرداد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------