آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

داوود اوغلو به تهران می‌آید



اخبار,خبر های سیاست خارجی,داوود اوغلو

در این دیدار صمیمانه سینرلی اوغلو با ابراز خرسندی از رایزنی مقامات دو کشور اظهار کرد: ایران مهمترین همسایه ترکیه است و ما همواره به دیدار و مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی ایران اهمیت می‌دهیم.

وی با اشاره به توافق میان ایران و گروه 1+5 افزود: ترکیه از موفقیت‌های اخیر ایران در مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها خرسند می‌باشد و این موفقیت را تبریک می‌گوئیم.

سینرلی اغلو تصریح کرد: هم‌اکنون زمان آن است که با اتکا به مناسبات دوستانه در صحنه سیاسی و اقتصادی روابط و همکاری فی مابین را گسترش دهیم.

وی با اشاره به تماس‌های منظم مقامات عالیرتبه دو کشور افزود: علاوه بر برنامه منظم دیدارو سفر وزرای امور خارجه، برنامه دیداروسفر آقای داوود اوغلو به جمهوری اسلامی ایران و تشکیل سومین اجلاس شورای عالی روابط میان دو کشور باحضور جناب آقای روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را در ترکیه در سال 2016 پیگیری و مجموعه همکاری های دوجانبه مورد علاقه سیاسی ،آقتصادی و فرهنگی را گسترش خواهیم داد.

قائم مقام وزارت خارجه ترکیه گفت: در شرایط کنونی منطقه از دوران سختی عبور می‌کند و صلح و ثبات سوریه نیز برای همه کشورهای منطقه حائزاهمیت است.

وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه مهم ایران و ترکیه باید با تعامل با یکدیگر نسبت به تسریع در روند برقراری صلح ، امنیت و ثبات در سوریه همکاری نماییم.

سینرلی اغلو با اشاره به همکاری‌های منطقه و بین‌المللی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد تعامل و همکاری میان دو کشور ایران و ترکیه در چارچوب اجلاس‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیز توسعه و ادامه یابد.

در ادامه این دیدار رحیم پورمعاون وزیر خارجه ایران، با اشاره به جایگاه و اهمیت روابط فی مابین دو کشور و ضرورت توسعه رایزنی‌های منظم میان مقامات دو کشور پیرامون تحولات منطقه و عرصه بین‌المللی اظهار کرد: در خلال این سفر روند تحولات و روابط سال2015 را مرور و برنامه گسترش روابط و همکاری‌ها میان دو کشور در سال 2016 را مورد گفت‌وگو و تبادل نظرقرار خواهیم داد.

معاون آسیا و اقیانوسیه و مشتر ک المنافع وزارت امور خارجه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران به گسترش روابط دوستانه با همسایه خود ترکیه اولویت قائل هست. جمهوری ترکیه در جریان مذاکرات هسته‌ای نقش سازنده‌ای را ایفا نموده و ما از این بابت همواره قدردان ملت و دولت ترکیه می‌باشیم. اکنون در دوره جدیدی که با اجرای برجام و لغو تحریم‌ها آغاز شده باید تلاش‌های خود را برای گسترش همه‌جانبه روابط فی مابین دو کشور در کلیه سطوح به کار بندیم.

دراین دیدارطرفین همچنین پیرامون مهمترین تحولات منطقه ای و بین‌المللی گفت‌وگو و نسبت به توسعه رایزنی و همکاری‌های میان دو کشور برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مساله سوریه تاکید کردند.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------