آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

تلاش عربستان برای نابودی توان هسته‌ای ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,تلاش عربستان برای نابودی توان هسته‌ای ایران

اخبار سیاست خارجی -تلاش عربستان برای نابودی توان هسته‌ای ایران

نهادهای اطلاعاتی عربستان در گزارشی که این هفته به اعضای شورای همکاری‌های خلیج فارس ارائه کرده‌اند، به آن‌ها توصیه کرده‌اند که با استفاده از اهرم‌های خود به واشنگتن فشار آورند تا توان هسته‌ای ایران به کلی برچیده شود.

 پایگاه خبری ورد نت دیلی مدعی شده است که نهادهای اطلاعاتی عربستان در گزارشی که این هفته به اعضای شورای همکاری‌های خلیج فارس ارائه کرده‌اند، به آن‌ها توصیه کرده‌اند که با استفاده از اهرم‌های خود به واشنگتن فشار آورند تا توان هسته‌ای ایران به کلی برچیده شود.

پایگاه خبری «ورد نت دیلی» روز چهارشنبه مدعی شده است که نهادهای اطلاعاتی عربستان سعودی در گزارشی با موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران، عنوان کرده‌اند که گروه موسوم به 1+5 قصد دارد «به هر قیمت ممکن» با ایران به توافق برسد.

این گزارش که ورد نت دیلی نوشته به محتوای آن دست یافته، این هفته در اختیار تمام اعضای شورای همکاری‌های خلیج فارس متشکل از بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات متحده عربی و عربستان، قرار گرفته است.

گزارش استخبارات عربستان با اشاره به پذیرش غنی‌سازی بومی ایران از سوی گروه موسوم به 1+5، مدعی شده است که با وجود ترسیم خطوط قرمز از سوی کشورهای غربی، توافق نهایی به ایران این امکان را می‌دهد تا آنقدر ذخایر اورانیوم داشته باشد که در صورتی که تصمیمی برای ساخت بمب اتم بگیرد، می‌تواند ظرف چند ماه آن را عملی کند.

به گفته منابعی در شورا، این گزارش که در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا منتشر شده، به اعضای شورای همکاری توصیه کرده است که از اهرم‌های خود برای فشار آوردن به کنگره استفاده کنند تا قانونگذاران آمریکایی توافقی را که اجازه باقی ماندن هرگونه تأسیسات هسته‌ای را، حتی برای اهداف صلح‌آمیز به ایران می‌دهد، نپذیرند.

به نوشته ورد نت دیلی، سعودی‌ها در این گزارش مدعی شده‌اند که تهران پیش از این در برنامه هسته‌ای خود مخفی‌کاری کرده و به همین دلیل نمی‌تواند مورد اعتماد قرار گیرد.

با این حال، این پایگاه نوشته است که طرح ریاض برای تأثیرگذاری بر کنگره نمی‌تواند چندان اثرگذار باشد، چراکه آنطور که نیویورک‌تایمز گزارش داده (اینجا) مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا اختیارات کافی برای تعلیق بخش اعظم تحریم‌ها را در اختیار دارد و نیازی به مصوبه کنگره نیست.

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان هفته گذشته در حالی به پایان رسید که طرفین برای توافق جامع تنها تا روز سوم آذر زمان دارند. مقامات تل‌آویو در آستانه ضرب‌الاجل مذاکرات بار دیگر فعال شده و خواستار برچیده شدن کامل توان هسته‌ای ایران شده‌اند. نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا این هفته در گزارشی (اینجا) به قلم «آلبرت ولف» عضو موسسه روابط بین‌الملل دانشگاه عبری قدس اشغالی، نوشت برای رسیدن به توافق و اجرای کامل آن، لازم است تا آمریکا و اسرائیل بازی پلیس خوب و پلیس بد را در پیش گیرند.

اخبار سیاست خارجی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------