آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

تکرار ادعاهای حقوق بشری احمد شهید در نیویورک



اخبار,اخبار سیاست خارجی,احمد شهید

 

اخبار سیاست خارجی - تکرار ادعاهای حقوق بشری احمد شهید در نیویورک

گزارشگر ویژه سازمان ملل روز دوشنبه در نشستی در نیویورک بار دیگر ادعاهای خود در مورد نقض حقوق بشر در ایران را تکرار کرد.

وی این هفته گزارش تازه‌ای را منتشر کرده که مانند دفعات گذشته مملو از اتهامات ثابت‌نشده علیه جمهوری اسلامی ایران است. شهید در نشست دیروز که توسط گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر برگزار شده بود، دولت ایران را به «عدم پایبندی به وعده‌های انتخاباتی» متهم کرد و مدعی شد که ایران با وجود نمایش جنبه‌های مثبت در مذاکرات هسته‌ای، تمایلی به صحبت در مورد مسائل حقوق بشری ندارد.

شهید در این نشست بار دیگر از ادامه اجرای مجازات اعدام، که ایران اعلام کرده است بخش اعظم آن مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر است، ابراز نگرانی کرد. در هفته جاری آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی نیز از اجرای یک حکم قصاص در ایران ابراز نگرانی و آن را محکوم کرده بودند.

این در حالی است که ایران همواره اعتراض خود به شیوه نادرست گزارش‌نویسی آقای شهید را اعلام کرده است. محمد جواد لاریجانی رئیس دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، یکشنبه شب در واکنش به گزارش تازه گزارشگر سازمان ملل، گفت: «موضع گیری علیه قصاص دشمنی با قرآن است و این حکم الهی کاملا خصوصی بوده و ارتباطی با دولت ها ندارد.»

وی همچنین تصریح کرد که مشکل اساسی ایران با سازمان ملل، در مسئله گزارشگری موضوعی و انتخاب گزارشگر وی‍ژه است. به گفته آقای لاریجانی، گزارشگر کنونی حتی در چارچوب استانداردهای سازمان ملل نیز عمل نمی‌کند و به همین جهت تهران مشکل جدی با وی دارد.

دبیر کمیته ویژه حقوق بشر ایران تصریح کرد که گزارش‌نویسی باید بر اساس شیوه غربالگری صورت گیرد، به این معنی که در کنار اتهامات، باید پاسخ‌های ایران نیز در گزارش گنجانده شود، در حالی که آقای شهید بدون توجه به این مسئله، تمامی ادعاها را ثابت‌شده پنداشته و در گزارش قید می‌کند.

احمد شهید بین سال‌های 2005 تا 2007 و 2008 تا 2010 وزیر خارجه مالدیو بوده است. او در سال 2011 به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر حقوق بشر ایران، منصوب شد

 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------