آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پرداخت نقدی ۱/۳ میلیارد دلار باقی‌مانده از بدهی‌ آمریکا به ایران



اخبارسیاسیت خارجی,خبرهای سیاست خارجی,بدهی‌ آمریکا به ایران

یکی از مقام‌های دولتی آمریکا مدعی شد که کمتر از دو ماه، پس از اینکه ایران ۴۰۰ میلیون دلار در ماه ژانویه دریافت کرد، ۱/۳ میلیارد دلار باقی‌مانده از بدهی‌‌های ایالات متحده به صورت نقد پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه نیویورک‌پست، ۴۰۰ میلیون دلار پول نقدی که به ایران پرداخته شد، قسط اول بدهی ۱/۷ میلیارد دلاری آمریکا به ایران بابت خرید تسلیحات قبل از انقلاب ایران بوده است، اما گفته نشد برای ۱/۳ میلیارد دلار باقی مانده چه اتفاقی افتاده است.

روز سه‌شنبه ویکلی‌استاندارد گزارشی مبنی بر اینکه قسط دوم یک‌جا و به سرعت پرداخته شده را منتشر کرده است.

نشریه ویکلی‌استاندارد به نقل از مقام‌های دولتی آمریکا مدعی شد که کمتر از دو ماه، پس از اینکه ایران ۴۰۰ میلیون دلار در ماه ژانویه دریافت کرد، ۱/۳ میلیارد دلار باقی‌مانده از بدهی‌‌های ایالات متحده به صورت نقد پرداخت شده است.

این نشریه مدعی شد تا هفته گذشته کابینه اوباما قصد تایید پرداخت مابقی بدهی‌هایش را نداشت، با این حال زمانی که وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد که مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار پرداخت نقدی اولیه با آزادی ۵ آمریکایی زندانی در ایران هم زمان شده بود، جزییات بیشتری فاش شد.

ویکلی‌استاندارد می‌افزاید: همان‌طور که مشخص شد، وزارت خارجه در ماه مارس ابراز کرده بود که ۱/۳ میلیارد دلار پرداختی در آن زمان صورت گرفته بود. در ۴ فوریه اد رویس عضو کنگره آمریکا و رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در نامه‌ای به جان کری، خواستار ارائه جزییات مربوط به توافق ۱/۷ میلیارد دلاری و نیز زمان‌بندی این پرداخت‌ها شد.

جولیا فریفیلد معاون وزارت امور خارجه در امور حقوقی در نامه‌ای که در ۱۷ مارس به کنگره فرستاده گفته است که ایران اصل مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار را به همراه حدود ۱/۳ میلیارد دلار که سود حاصله این مبلغ دریافت کرده است.

نیویورک‌پست مدعی شد که این مبلغ به دلیل عدم وجود روابط بانکی بین ایران و آمریکا احتمالا به صورت نقد پرداخت شده است.

یک مقام وزارت خارجه در پاسخ به ایمیلی از سوی ویکلی استاندارد روز دوشنبه گفت: می‌توانم تایید کنم که این پرداخت قبل از نامه فریفیلد معاون وزیر خارجه در ۱۷ مارس ۲۰۱۶ صورت گرفته است، گرچه این مقام نتوانسته مکانیسم این پرداخت را تایید کند، اما اظهارات ۴ اوت اوباما نشان می‌دهد که جز پرداخت نقدی این ۱/۳ میلیارد دلار گزینه جایگزینی وجود ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------