آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

بعیدی‌نژاد و نیکلاس هاپتون سفرای جدید ایران و انگلیس شدند



اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,بعیدی‌نژاد

حمید بعیدی‌نژاد سفیر جدید کشورمان در بریتانیا و نیکولاس هاپتون سفیر جدید بریتانیا در تهران شد.

به گزارش فارس، بعد از ظهر امروز (دوشنبه) حمید بعیدی‌نژاد سفیر جدید کشورمان در بریتانیا و نیکلاس هاپتون سفیر جدید بریتانیا در تهران به‌طور همزمان در وزارت امور خارجه دو کشور حضور یافته و با تسلیم رو نوشت استوارنامه خود با وزرای خارجه ملاقات کردند.

یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان اعلام خبر فوق گفت: بیش از یک سال است که سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران و بریتانیا فعال بوده و تمام امور جاری توسط کاردارهای دو کشور هدایت می‌شده است. اکنون در پی محقق شدن شرایط برای ارتقای روابط دو کشور تصمیم گرفتند که سفرای خود در تهران و لندن را  مستقر کنند.

وی در عین حال تاکید کرد که ارتقای روابط به معنای حل و فصل مسائل فی مابین نبوده و جمهوری اسلامی ایران کماکان دیدگاه‌های خود را به‌صورت دوجانبه و غیر آن به صراحت اعلام خواهد کرد.

سفیر جدید انگلیس پیش از این کاردار این کشور در تهران بود. همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در 29 شهریور ماه سال گذشته طی حکمی «محمدحسن حبیب‌الله زاده» را  به سمت کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن منصوب کرد.

به گزارش فارس، پس از تجمع دانشجویان در مقابل سفارت انگلستان در تهران در 8 آذر 1390 انگلستان مناسبات خود را با تهران قطع و پس از مدتی دو کشور اقدام به تعیین حافظ منافع کردند و در دوران وزارت خارجه ظریف این روابط در سطح کاردار افزایش یافت و امروز هم سفرای دو کشور رونوشت استوارنامه‌های خود را تقدیم وزرای خارجه دو کشور کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------