آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

کنایه لاریجانی به همتای فرانسوی‌اش: کشورتان نباید مقرّ تروریست‌هایی باشد که‌ حتی‌ ارزش‌ صحبت‌ ندارند



اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,لاریجانی

کلود بارتلون رئیس مجلس ملی فرانسه که در رأس یک هیأت پارلمانی به تهران سفر کرده است پیش از ظهر امروز (سه شنبه 16 شهریور) با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس مجلس ملی فرانسه گفت:فرانسه نباید پایگاه تروریست‌هایی باشد که حتی ارزش صحبت ندارند.

به گزارش خانه ملت، کلود بارتلون رئیس مجلس ملی فرانسه که در رأس یک هیأت پارلمانی به تهران سفر کرده است پیش از ظهر امروز (سه شنبه 16 شهریور) با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه گفت: تبادل هیأت های بلند پایه میان ایران و فرانسه در مقطع کنونی نشان از علاقمندی متقابل برای توسعه روابط فیمابین دارد.

وی با ابراز ناخرسندی از سطح پایین روابط اقتصادی دو کشور و بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی به نفع دو کشور است، گفت: در زمینه هایی مانند انرژی، مسائل زیست محیطی، بهداشت، انرژی هسته ای، فناوری های نوین و پتروشیمی ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری های دو کشور وجود دارد.

فرانسه نباید پایگاهی برای تروریست هایی باشد که حتی ارزش صحبت کردن نیز ندارند

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: مجلس شورای اسلامی نیز از ارتقاء سطح روابط و همکاری های خود با مجالس ملی و سنای فرانسه استقبال می کند.

وی در ادامه گفت: فرانسه نباید پایگاهی برای تروریست هایی باشد که حتی ارزش صحبت کردن نیز ندارند.

فرانسه می تواند وارد فاز همکاری های هسته ای با ایران شود

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تولید 30 هزار مگاوات برق از نیروگاه های هسته ای گفت: در چند روز آینده احداث دو نیروگاه جدید اتمی را با روسیه شروع خواهیم کرد و فرانسه هم می تواند وارد این عرصه شود اما ابتدا باید شرایط همکاری بانک های درجه یک فرانسه با بانک های ایرانی مهیا شود.

ایران به همه تعهدات خود در زمینه اجرای برجام عمل کرده است

وی در ادامه با اشاره به توافق هسته ای ایران و 1+5 و بدعهدی های برخی از طرف های توافق هسته ای ایران در انجام تعهداتشان که طبق برجام متعهد به اجرای آن شده اند گفت: در مذاکرات هسته ای قرار بود طرفین متوازن عمل کنند، ما محدودیت هایی را در فعالیت های هسته ای پذیرفتیم و طرف مقابل هم تعهداتی برای لغو تحریم و تسهیل روابط اقتصادی ایران کرد، بنا به شهادت مراجع ناظر بین المللی ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است اما طرف های مقابل بدعهدی کرده اند.

وی افزود: ما در قبال بدعهدی های طرف مقابل از سوی نمایندگان مجلس ایران مورد انتقاد هستیم و این به نفع مذاکرات هسته ای و توافق انجام شده نیست.

انتقاد از رویکرد دوگانه آمریکا درباره مشکلات بانکی بر سر راه همکاری های جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برخی از مشکلات بانکی بر سر راه همکاری های جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها گفت: آمریکایی های در این مورد دوگانه برخورد می کنند.

لاریجانی در ادامه این دیدار ضمن محکومیت اقدامات تروریستی فرانسه گفت: تروریسم در شرایط فعلی منطقه بعد بین المللی پیدا کرده است و متأسفانه تروریست ها امروز دارای سرزمین و سلاح های پیشرفته هستند.

وی این شرایط را به ضرر همه کشورها دانست و گفت: این سلاح ها از کشورهای عمده تولید کننده سلاح بدست آنها رسیده است و سازنده آنها مشخص است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب که اکنون شدت ایجاد بحران های منطقه از روند تلاش های سیاسی برای حل این بحران ها بیشتر است.

همکاری نظامی با روسیه هم حمایت از راهکار نظامی در سوریه نیست، بلکه در راستای سرکوب تروریسم در این کشور است

لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه راه حل نظامی از جمله در سوریه و یمن قبول ندارد و همکاری نظامی با روسیه هم حمایت از راهکار نظامی در سوریه نیست بلکه در راستای سرکوب تروریسم در این کشور است.

وی همچنین با اشاره به اینکه نباید اشتباه لیبی را در سوریه تکرار کرد گفت: نباید با ا تخاذ سیاست های نادرست، سوریه را محل رشد فزاینده تروریست هایی نمود که امنیت منطقه و جهان را هدف قرار داده اند.

جمهوری اسلامی ایران مخالف تجزیه عراق است /در آزادی موصل به عراقی ها کمک مستشاری می کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی بر نظر صریح جمهوری اسلامی ایران بر یکپارچگی عراق تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف تجزیه عراق است و ضمن ارتباط و رایزنی با همه طرف ها در عراق، از تلاش های دولت عراق حمایت کرده و در آزادی موصل هم به عراقی ها کمک مستشاری می کنیم.

استقبال جمهوری اسلامی ایران از توافق و اجماع مسیحیان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور لبنان

لاریجانی در پایان این دیدار با اشاره به موضوع انتخاب رئیس جمهور در لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش فرانسه برای کمک به حل این موضوع استقبال می کند و با توجه به اینکه رئیس جمهور باید فردی مسیحی باشد از توافق و اجماع مسیحیان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور حمایت می کند.

کلود بارتلون:مجالس فرانسه از توسعه و تداوم روابط  با ایران استقبال می کند

کلود بارتلون رئیس مجلس ملی فرانسه نیز در این دیدار ضمن اشاره به آغاز فصل نوینی در روابط فرانسه و جمهوری اسلامی ایران گفت: فرانسه آمادگی و علاقمندی لازم برای توسعه همکاری همه جانبه از جمله ارتقاء سطح مناسبات بانکی خود را با جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با اشاره به ملاقات روسای جمهور دو کشور گفت: علاوه بر ملاقات های دولتی میان دو کشور، رایزنی و گفتگوهای میان نمایندگان ملت ها هم جهت تسهیل و تسریع روابط جمهوری اسلامی ایران و فرانسه حائز اهمیت فراوان است و مجالس فرانسه از توسعه و تداوم اینگونه روابط استقبال می کنند.

فرانسه علاقمند به حضور جدی و واقعی در ایران است/فرانسه طرفدار دولت العبادی است

کلود بارتلون، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و دارای نیروی جوان در منطقه دانست و گفت: فرانسه علاقمند به حضور جدی و واقعی در ایران و همکاری های عملی و اقتصادی گسترده با این کشور است.

رئیس مجلس ملی فرانسه ضمن تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی از ابراز همدردی با ملت فرانسه در جریان حوادث تروریستی این کشور گفت: فرانسه در مبارزه با تروریسم در منطقه از سال 2014 حضور داشته و معتقد است دشمن مشترک ما در منطقه و سوریه داعش است.

کلود بارتلون در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات عراق گفت: فرانسه طرفدار دولت العبادی است و معتقد است باید از دولتی که به حل مشکلات مردم کمک موثر نماید حمایت کرد.

وی موضوع انتخاب رئیس جمهور در لبنان را مهم عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه باید با مشارکت همه طرف های لبنانی به حل مشکل انتخاب رئیس جمهور در لبنان کمک کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------