آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

دیدار ظریف و رییس پارلمان فرانسه در تهران



اخبارجدید,خبرهای جدید,خبر

کلود بارتلون رئیس مجلس ملی فرانسه که در تهران به سر می برد، بعد از ظهر امروز (سه شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش صدا و سیما به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، دو طرف در این ملاقات به تفصیل در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

آقای ظریف با اشاره به نقش و جایگاه ایران به عنوان یک بازیگر مهم و تأثیرگذار در منطقه اظهار داشت: ما فرانسه را یک کشور دوست و شریک مهم در روابط اقتصادی خود می دانیم و دیدگاه های مشترکی در بسیاری از مسائل منطقه ای با فرانسه داریم.

وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد تبادل هیئت های سیاسی و اقتصادی میان دو کشور در سطوح عالی موجب گسترش هر چه بیشتر همکاری ها و ایجاد درک مشترک بیشتر میان دو کشور شود.

وی همچنین با بیان اینکه ایران و اروپا بیش از دیگران اعتقاد به گفتگو، رایزنی و همکاری های بین المللی دارند و بدون تردید منافع راهبردی تمام ما در گرو تفاهم، تعامل و همکاری است، بر لزوم اجرای کامل تعهدات کشورهای 1+5 به ویژه امریکا در زمینه توافق هسته ای تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن محکوم دانستن بدون قید و شرط و تفکیک تروریسم به خوب و بد در مناطق مختلف جهان اظهار داشت: امروز خطر تروریسم خطری جهانی شده است و این مسئله را شما بهتر درک می کنید و بدین منظور معتقد به همکاری جدی تر جامعه بین الملی برای رفع این خطر مشترک هستیم.

ظریف خاطرنشان کرد: لازم است دوستان اروپایی در مورد سوریه و یافتن راه حل سیاسی برای حل بحران در این کشور بیش از پیش فعال شوند و ما نیز همچون گذشته آمادگی داریم با اروپایی ها به ویژه فرانسه درباره بحران سوریه رایزنی های بیشتری انجام دهیم.

در ادامه این دیدار رئیس مجلس ملی فرانسه نیز با اعلام اینکه همه ما به همکاری بیشتر با ایران در منطقه و جهان نیاز داریم گفت: ما هم به سهم خود اصرار داریم و برای فرانسه هم مهم است تا همه تعهداتی که در توافق تاریخی هسته ای داده شده است اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: گشایش های خوبی در روابط جهان با ایران به وجود آمده است و بسیاری از بانک های اروپایی و فرانسوی همکاری خود را با ایران آغاز کرده اند.

آقای بارتلون تأکید کرد: اروپایی ها نمی پذیرند که مانعی در راه انجام تعهداتی که در برجام داده ایم، به بهانه های مختلف از جمله انتخابات در کشورهای متعاهد، کمرنگ شود.

رئیس مجلس ملی فرانسه با اشاره به دیدگاه های مشترک زیادی که در مسائل منطقه ای به ویژه در لبنان، عراق، سوریه و سایر کشورها با ایران داریم تأکید کرد: راه حل بحران سوریه صرفا سیاسی است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------