آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

وزارت خارجه آمریکا: ایران به تعهداتش پایبند است



اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,مارک تونر

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش جدید آژانس از روند اجرای برجام تاکید کرد:‌ ایران به تعهداتش طبق توافق هسته‌ای پایبند مانده است.

به گزارش ایسنا، مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز پنج‌شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره گزارش جدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روند اجرای برجام در ایران گفت:‌ این گزارش کاملا محرمانه است مگر این که آژانس آن را منتشر کند. بنابراین من نمی‌توانم وارد جزییات آن شوم با این حال همان‌طور که می‌دانید این گزارش به طور مشخص بازتاب دهنده وضعیت برنامه هسته‌ای ایران است و ما به آن اعتماد داریم. به علاوه این که در این گزارش تایید شده است ایران هم‌چنان به تعهدات خود طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند مانده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا تونر افزود: ما این گزارش را ارزیابی می‌کنیم. بنابراین من قادر خواهم بود با جزییات بیش‌تری درباره آن صحبت کنم.

او هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره موضع‌گیری ایران در خصوص برگزاری مراسم حج در سال جاری گفت:‌ ما درباره آن صحبت کرده‌ایم. هم‌چنین موضع‌مان درباره برجام، کاملا مشخص است؛ این که این توافق قرار نیست درباره رفتار ایران باشد. ما از زمان اجرای توافق هسته‌ای تاکنون شاهد هیچ گونه تغییری در رفتار ایران در منطقه نبوده‌ایم اما امیدواریم این کشور نقش سازنده‌تر ایفا کند. با این حال هیچ شواهدی دال بر این که ایران این مسیر را دنبال می‌کند وجود ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------