آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

عصبانیت اعراب از مقاله ظریف در نیویورک تایمز



اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,ظریف

در پی انتشار مقاله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در روزنامه نیویورک تایمز موجی از عصبانیت‌ها از سوی کشورهای عربی و تندروهای جمهوری‌خواه آمریکایی به راه افتاده است.

به گزارش ایلنا، در بین واکنش رسانه‌های خارجی به مقاله وزیر خارجه کشورمان در نیویورک تایمز، پایگاه اطلاع‌رسانی الشرق الاوسط که به پایگاه خبری پان‌عرب‌ها معروف است، بیش از همه، از انتشار مقاله وزیر خارجه ایران نگران شده است.

الشرق‌الاوسط دو روز پیاپی به تحلیل مقاله ظریف پرداخته و سعی کرده ادله وزیر امور خارجه کشورمان را از این طریق زیر سوال ببرد:

این خبرگزاری در سرمقاله‌ای با اشاره به صحبت‌های ظریف قبل  از آغاز نشست جنبش عدم تعهد در ونزوئلا نوشت: ظریف به خبرنگاران گفت ایران در حال تشکیل ائتلاف جدیدی علیه عربستان است که بر مسایلی نظیر سوریه، یمن و بحرین تمرکز داشته باشد.  او برای انحراف افکار عمومی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اعتراض به حضور روحانی در نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل مقاله‌ای را در نیویورک تایمز منتشر کرد که عنوان آن «اجازه بدهید از جهان وهابیت رها شویم» بود.

این خبرگزاری می‌گوید در این نوشته ظریف ریاض را عامل انتشار و ترویج وهابیت در منطقه خوانده و خواهان حذف این ایدئولوژی شده و گفته در سه دهه اخیر، ریاض ده‌ها میلیارد دلار برای صادر کردن وهابیت به هزاران مسجد و مدرسه در سراسر جهان صرف کرده اما محمدجواد ظریف هیچ مدرکی را برای اثبات این ادعایش ارائه نکرده است.

این پایگاه اطلاع‌رسانی عربی به اظهارنظرهای خوانندگان نیویورک تایمز در توییتر نیز اشاره کرده و مدعی شده این مقاله با انتقاد مخاطبان این روزنامه آمریکایی مواجه شده و ماکس بوت نویسنده جمهوری‌خواه روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز در توییتر خود مدعی شد که ایران افراط‌گرایی مذهبی در جهان را محکوم کرده است اما خودش این کار را می‌کند.

شرق‌الاوسط در سرمقاله دیگری مدعی شده عربستان در سال‌های اخیر مدام مورد حمله تروریسم قرار گرفته و این در حالی است که ایران هیچ‌گاه تا امروز هدف گروه‌های تروریستی نظیر القاعده نبوده است. البته به جز حرف‌های داعش مبنی بر نفرت از ایران و تهدیدهای مستقیم این گروه علیه تهران.

شرق الاوسط نوشت قانون اساسی عربستان تنها بر رسمی و غالب بودن یک دین و آن هم اسلام تاکید شده است و در ادامه سرمقاله ظریف را متعصبانه خوانده و مدعی شد: این مقاله فاقد سند است که تنها با اشاعه ایده‌های ضد وهابیت سعی کرده فاصله‌ها را با ایده پر کند.

نویسنده مدعی شده که عربستان سعودی بارها مورد حمله القاعده قرار گرفته و از ظریف خواسته در تصوراتش تجدیدنظر کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------