آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

تشکر سران کشورهای غیرمتعهد از روحانی / انتخاب آذربایجان به‌عنوان رییس آتی جنبش عدم تعهد



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

هفدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد شامگاه یکشنبه به وقت محلی، با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد؛ بیانیه‌ای که در آن از رییس جمهوری اسلامی ایران، به پاس کمک ارزشمند وی به فرآیند تقویت و احیای مجدد جنبش عدم تعهد، عمیقا تشکر و قدردانی شده است.

به گزارش ایلنا، مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پایان یافت.

در این نشست، پس از تصویب اسناد نهایی، نمایندگان گروه‌های منطقه‌ای آفریقا، آسیا و اقیانوسیه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب و اروپا بیانیه‌های خود را قرائت کردند.

همچنین جمهوری آذربایجان به عنوان رییس آتی این جنبش برگزیده و مقرر گردید اجلاس بعدی در باکو برگزار شود. به این ترتیب ایران، ونزوئلا و آذربایجان، عضو گروه تروئیکای جنبش غیرمتعهدها شدند.

هفدهمین اجلاس سران کشورها و دولت‌های جنبش عدم تعهد روزهای شنبه و یکشنبه در جزیره مارگاریتا جمهوری بولیواری ونزوئلا با موضوع «صلح، حاکمیت و همبستگی برای توسعه» تشکیل شد و شرکت‌کنندگان در آن، در این نشست دو روزه مهمترین اوضاع بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------